رئیس فدراسیون بوکس؛

تهران میزبان مسابقات بوکس نیرو‌های مسلح/ ایران عازم مسابقات ارتش‌های جهان می‌شود

رئیس فدراسیون بوکس از برگزاری دومین دوره‌ی مسابقات بوکس نیرو‌های مسلح طی دوم مهرماه به میزبانی تهران و اعزام یک تیم از ایران به مسابقات ارتش‌های جهان خبر داد.

تهران میزبان مسابقات بوکس نیرو‌های مسلح/ ایران عازم مسابقات ارتش‌های جهان می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت بوکس استان کرمان که در محل باغ بهرامی کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان با اعلام اینکه باید حسینی زندگی کنیم، حسینی تفکر کنیم، حسینی بمیریم و بر اساس و بر صراط ایشان باشیم، ابراز امیدواری کرد: به جای شور حسینی، شعور حسینی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم.

 

او با بیان اینکه باید نکات برجسته‌ای که در زندگی امام حسین (ع) بود را در زندگی خود جاری کنیم، افزود: مهمترین نکته‌ی زندگی این بزرگ مرد تاریخ این است، وقتی دشمن جبار به اهل بیتش حمله برد، ایشان در یک جمله‌ی تاریخی که می‌تواند درسی برای همه‌ی آزادگان جهان باشد، این گونه فرمود:" اگر دین ندارید، آزاده باشید" و این نکته‌ی بسیار بزرگی است که مخاطب آن همه عالم است.

ثوری در بخش دیگری از سخنانش با تبریک انتخاب مجدد حسن زاده به عنوان رئیس هیئت بوکس استان کرمان، وی را فردی ساعی، تلاشگر، کاربلد و در عین حال علاقه‌مند به این رشته‌ی ورزشی دانست و تصریح کرد: امروز وی مورد اجماع و اعتماد اعضای مجمع انتخاباتی استان قرار گرفت و بار مسئولیت چهار سال آینده‌ی هیئت بوکس را بر عهده گرفت تا بتواند مسیری را که شروع کرده است، به هدف غایی خود برساند.

او به بیان گزارشی از وضعیت فدراسیون بوکسی در سال‌های قبل و هم اکنون پرداخت و بیان داشت: در این دوره پستی و بلندی‌ها و زیر و بم‌های زیادی را دیدیم و اکنون در حال یک پوست اندازی بزرگ هستیم و این را از اوجب واجبات می‌دانیم.

 

رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال ۹۶ که مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس صورت گرفت، دوستان همت کردند و توفیقی حاصل شد تا امروز به عنوان خدمتگذار جامعه ورزش جلو بیایم.

ثوری افزود: آنچه که در این مدت رخ داده، شاید بی نظیر باشد، از جمله‌ی این موارد می‌توان به این نکته اشاره کرد که در گذشته اخبار بوکس به ندرت از تلویزیون پخش می‌شد، این در حالیست که سال ۹۷ و ۹۸ با افتخار اعلام می‌کنم چیزی که همیشه آرزوی آن را داشتیم و از بزرگان ورزش کشور همیشه می‌شنیدیم (که اگر صداوسیما و ارتش به کمک ما بیایند، قهرمانی دنیا را کسب می‌کنیم)، خوشحالیم امروز این را عرض کنیم، طی یک سال و اندی بیش از ۳۰ ساعت بوکس به صورت زنده روی آنتن تلویزیون رفت و از سیمای ملی ما پخش شد، این جای افتخار برای ماست و می‌تواند مسیر ما را در راه بزرگ پیش روی ما و اهدافمان هموار‌تر کند.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح را پای کار آوردیم، از برگزاری دومین دوره‌ی مسابقات بوکس نیرو‌های مسلح طی دوم مهرماه در تهران خبر داد.

ثوری تصریح کرد: نخستین تیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب ارتش‌های جهان در رشته ورزشی بوکس عازم مسابقات جهانی خواهد شد و این یعنی اینکه قبل از اینکه بچه‌های ما به دوران اوج برگردند، طی دوران خدمت مقدس سربازی می‌توانند مسیر تعالی خود را داشته باشند.

او تعداد جمعیت ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران را طی سال ۹۶، ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: خوشحالم از قِبَل برگزاری مسابقات و فستوال‌هایی که در کشور در قالب مسابقات مناطق کشور برگزار شد و ۱۹ استان کشور درگیر آن شد، جمعیت ما امروز به ۴۵ هزار نفر رسیده است و این یک رشد و جهش بزرگه که ما هرگز این رشد بیش از صد درصدی را در این حوزه از بوکس کشور نداشیم.

 

رئیس فدراسیون بوکس گفت: پشتوانه سازی از اصول کار‌های این فدراسیون قلمداد شده و در حوزه‌ی استعدادیابی و کار پایه نگاهمان به آینده است، به طوری که فدراسیون بوکس طی سال گذشته در بین همه‌ی فدراسیون‌های بوکس کشور در حوزه استعدادیابی رتبه‌ی برتر را به خود اختصاص داد.

ثوری افزود: در حوزه‌ی آموزش از رتبه‌ی ۳۶ طی سال ۹۶ در سال ۹۷ جزو شش فدراسیون برتر کشور بودیم و امروز در همه‌ی ابعاد کشور شما این رشد را می‌بینید، به ویژه در مسابقات، تعداد اعزام‌ها و باید گفت، فدراسیون‌ها از این موضوعات و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بی نصیب نیستند، اما همه‌ی این‌ها سبب نشد تا یک اعزام را به تعویق بیندازیم.

او با اشاره به اینکه راهکار‌ها و تمهیداتی را در برنامه‌ی خود اندیشیده ایم که بتوانیم بر مشکلات اقتصادی خود قائق آییم، تصریح کرد: فدراسیون بوکس از ابتدای سال تاکنون، ۶۲۰ میلیون تومان از وزارت ورزش پول گرفته است، ولی چیزی بالغ بر سه میلیارد تومان از جیب هزینه کرده است.

ثوری، استان‌های مختلف را به عنوان بازوان توانمند فدراسیون دانست و بیان داشت: اگر نگاه به استان ها، به وسعت دنیا شکل گیرد، ما م توانیم مدال‌های جهانی کسب کنیم، پس بایستی استان‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

 

رئیس فدراسیون بوکس گفت: در مجمع سالانه‌ی فدراسیون طی امسال اعلام کردیم، نگاه خود را بیش از پیش به استان‌های کشور معطوف کرده ایم و در این خصوص چیزی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به استان‌های کشور از بودجه‌ی ۶۲۰ میلیون تومانی وزارت ورزش طی یکسال کمک کرده ایم و این چیزی معادل تمام کمک هاییست که طی این ۲۹ سال به استان‌های کشور شده است.

ثوری افزود: همه‌ی استان‌های کشور بر اساس برنامه‌هایی که داشته اند از جمله کلاس‌های آموزشی، از این کمک‌ها متنبع شده اند.

 

او مهمترین دستاورد مهم در فدارسیون جدید را داشتن یک سند راهبردی تحت عنوان سند تحول ورزش بوکس عنوان و تصریح کرد: امروز بر اساس این سند می‌دانیم به کجا رسیده ایم، چه می‌کنیم و این حرکت ما سرانجامش به کجاست و این سند را به همه‌ی استان‌ها ابلاغ کرده ایم تا استان‌ها برنامه‌های خود را بر اساس آن سند پیش ببرند.

ثوری با ابراز خرسندی از وضعیت بوکس استان کرمان در بین استان‌های کشور بیان داشت: امروز مربی تیم ملی امیدمان از استان کرمان است، اعضایی که امروز حضور داشتند، هم عضو تیم‌های ملی ما هستند که حمایت خواهند شد.

ثوری تأکید کرد: وقتی یک نفر از یک استان کم برخوردار در مقابل استان‌های برخوردار قد علم می‌کند، قطعاً وی آن پتانسیل رشد و ظرفیت لازم را دارد و هنوز جای کامل شدن برایش وجود دارد و امروز با این طرز نگاه به استان کرمان می‌نگریم.

او با اعلام اینکه حسن نژاد رئیس هیئت بوکس استان کرمان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون است و در تصمیماتی که در فدراسیون اتخاذ می‌شود، تأثیرگذاراست، گفت: این یکی از امتیازاتی است که به استان کرمان داده شده تا مطالبات این استان را پیگیری کند.

ثوری قول مساعد داد: هر آنچه در توانش باشد از استان کرمان مضایقه نکند.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رئیس هیئت بوکس استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار