ربات‌های کوچک به کمک درمان سرطان می‌آیند

دانشمندان موفق به ساخت میکروروبات‌هایی شدند که عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش می‌دهد.

ربات‌های کوچکی که به درمان سرطان کمک می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درمان سرطان به روش‌های مختلفی از جمله داروها، هایپرترمی (افزایش کنترل شده‌ درجه حرارت تومور به میزان ۳ تا ۸ درجه سانتیگراد)، پرتودرمانی و جراحی انجام می‌شود. اگرچه درمان دارویی متداول‌ترین روش در بین آن‌ها است، اما تحویل دقیق مقدار مطلوبی از داروی مورد نظر به قسمت خاصی از بدن دشوار است، زیرا این امر به عملکرد گردش خون بستگی زیادی دارد.
 
با این هدف، تیم تحقیقاتی پروفسور Hongsoo Choi در گروه مهندسی رباتیک در مرکز تحقیقات میکروروبات در DGIST کره جنوبی، موفق به ساخت یک میکروروبات تجزیه پذیرشد که می‌تواند در درمان هایپرترمی و کنترل دارو‌ها موثر باشد.
 
روش هایپرترمی به دلیل عوارض جانبی کم دارای محبوبیت است، اما در این روش، تحویل دارو به بخش خاصی از بدن دشوار است. با استفاده از این میکروروبات‌ها می‌توان سلول‌های سرطانی را از طریق هایپرترمی و ترشح کنترل شده دارو به طور دقیق‌تر و منظم‌تر درمان کرد ؛ بنابراین  انتظار می‌رود ایمنی و کارآیی درمان سرطان را هم افزایش دهد.
 
این میکروروبات باید در بدن تجزیه و یا پس از استفاده بازیابی شوند تا اثرات مضر بعدی را به حداقل برسد. در نتیجه محققان این میکرو ربات را با یک پلیمر تجزیه پذیر ساخته و پس از استفاده کامل از آن، تخریب پذیری آن را آزمایش کردند.
بیشتر بخوانید:  ابداع فناوری جدید برای بررسی آریتمی‌های قلبی
همچنین این روبات‌ها می‌توانند با استفاده از یک میدان مغناطیسی خارجی و از طریق کنترل بی سیم، حمل و نقل دارو‌ها را سریع و دقیق انجام دهد.
 
این تیم تحقیقات؛ اثر مثبت میکروروبات‌ها بر کیفیت هایپرترمی سلول‌های سرطانی و هدف گیری دارو‌هایی که توسط میدان‌های مغناطیسی کنترل می‌شوند را تأیید کردند. به گفته این محققان این روش در بهبود درمان سرطان و کاهش عوارض جانبی روش‌های درمانی موثر است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.