کد خبر: ۷۰۶۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
گزارش/

مشکل کمبود زمین و قیمت بالای مسکن برای سکونت، شاید روزی انسان را به سمت سیارات مشابه زمین هدایت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسافرت فضایی و احتمال سکونت در سیاره دیگر، همیشه بشر را مجذوب خود کرده است اما علیرغم همه تلسکوپ‌ها و رصدخانه‌های عالی، سیاره دیگری یافت نشده است که بتوان آن‌را خانه نامید؛ با این حال، برخی از این اجسام آسمانی تقریباً شبیه به زمین هستند.

در ادامه مطلب با برخی از قابل سکونت‌ترین سیارات یا همان اجرام آسمانی که در حرکتی مداری به دور یک ستاره یا بقایای ستاره‌ای می‌گردند، آشنا می‌شوید.

سیاره Teegarden’s Star b

این سیاره از ژوئیه سال ۲۰۱۹، قابل سکونت‌ترین سیاره کشف شده بر اساس شاخص شباهت زمین است و ۹۵ درصد شبیه زمین است.

سیاره TRAPPIST-۱e

این سیاره تقریباً به اندازه ۴۰ سال نوری از ما دور است، براساس داده‌های Planetary Habitabilit Catalogue، این سیاره سومین سیاره قابل سکونت است که ۹۵ درصد شبیه زمین است.

سیاره TRAPPIST-۱d

این سیاره دارای دمای بسیار مشابهی با زمین است و حتی ممکن است دارای جو، اقیانوس‌ها و یا لایه‌های یخی باشد؛ دانشمندان این سیاره را ۸۹ درصد شبیه زمین می‌دانند.

سیاره کپلر -۴۳۸b

این سیاره در حال چرخش توسط فضاپیمای Kepler ناسا کشف شد. دانشمندان حدس می‌زنند که ممکن است در سطح این سیاره آب وجود داشته باشد اما برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهد که این سیاره هر ۱۰۰ روز یکبار از قمر خود تابش پرقدرت دریافت می‌کند که ممکن است سیاره را غیرقابل سکونت کند. در حال حاضر، این سیاره ۸۸ درصد شبیه زمین است.

سیاره Proxima Centauri b

این سیاره در مدار ستاره Proxima Centauri، نزدیکترین ستاره همسایه خورشید قرار دارد و ممکن است در شرایط سیاره‌ای و خصوصیات جوی مناسب روی سطح آن آب وجود داشته باشد اما از آنجا که یک طرف این سیاره به طور مداوم رو به خورشید و طرف دیگر آن همواره تاریک است، تصور می‌شود زندگی در نزدیکی مرز این دو امکان پذیر باشد؛ این سیاره ۸۷ درصد از به شبیه زمین است.

۱۰ سیاره‌ای زیبایی که مشابه کره زمین هستند + تصاویر

بیشتر بخوانید: توفان دوریان تاسیسات مرکز فضایی کندی را نشانه گرفت/ تاخیر در پرتاپ کپسول‌ها و موشک‌ها به فضا

سیاره کپلر -۴۴۲b

این سیاره سنگی از نظر اندازه و دما یکی از شبیه‌ترین سیارات به زمین شناخته شده است. این سیاره ۸۴ شبیه به زمین است.

سیاره EPIC ۲۰۱۲۳۸۱۱۰.۰۲

این سیاره فراخورشیدی که اخیراً کشف شده است، در حدود ۵۲۲ سال نوری از زمین فاصله دارد و بین صورت‌های فلکی Leo و Virgo قرار دارد.

سیاره فراخورشیدی یا اگزوپلنت سیاره‌ای است که خارج از مدار خورشیدی قرار دارد و به دور یک ستاره (غیر از خورشید) در حال گردش‌است.

سیاره Teegarden’s Star c

این سیاره در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین قرار دارد، چهارمین سیاره نزدیک به زمین است که تصور می‌شود قابل سکونت باشد. به دلیل دمای آن، تصور می‌شود که آب یا یخ در سطح آن وجود دارد. طبق داده‌های ESI، ۶۸ درصد شبیه زمین است.

سیاره Wolf ۱۰۶۱c

این سیاره در فاصله حدود ۱۳/۸ سال نوری از زمین قرار دارد و پنجمین سیاره نزدیک شناخته شده و قابل سکونت است؛ ستاره این سیاره تقریباً ۴۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از خورشید، دارای توانایی سوزاندن است. این سیاره ۷۶ درصد شبیه زمین است.

سیاره Ross ۱۲۸ b

این سیاره نزدیکترین سیاره خارج از مدار خورشید است که به دور یک ستاره قرمزرنگ کوچک و خاموش گردش می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین نامزد‌ها برای سکونت محسوب می‌شود. اگر سیاره دارای اتمسفر باشد، درجه حرارت آن هم می‌تواند به اندازه کافی برای نگه‌داری آب در سطح آن مناسب باشد. این سیاره ۸۶ درصد شبیه زمین است.

۱۰ سیاره‌ای زیبایی که مشابه کره زمین هستند + تصاویر

آیا ما هرگز سیاره‌ای را پیدا خواهیم کرد که دقیقاً مانند زمین قابل سکونت باشد؟ و اگر این کار را انجام دهیم، آیا ما قادر خواهیم بود فناوری را توسعه دهیم تا به ما در طی مسافت‌های نجومی کمک کند؟ در نظرات خود را به ما بگویید.

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
یک انسان
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
تا ۵ میلیارد سال چیه! تا چشم بهم بزنیم امام زمان ظهور کردن دنیا گلستون شده؛ نیازی نیست خودمونو به آب و آتیش بزنیم برا این چیزا
داریوش احمدی
Georgia
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
بدست آوردن فن آوری که بتواند انسان را قادر به سفر بین‌کهکشانی و مسافت های بعید نماید امکان پذیر است فقط انسان باید بتواند در بعد چهارم سفر کند وسفر در بعد چهارم دیر یا زود محقق خواهد شد وانسان به سرعت های فوق العاده بالاتر از نور دست خواهد یافت از لحاظ تئوری امکان پذیر است ..... اما آیا واقعاً مشکل بشر بر روی زمین کمبود مکان و یا افزایش زباله یا کرم شدن زمین است ویا..... خیر مشکل اینها نیست بشر روی زمین داره و این چه بشری است که یک کشور محصولات کشاورزیش را بخاطر ثابت نگه داشتن ازبین میبرد و روی همین زمین تعداد بیشماری انسان از گرسنگی میمیرند ..... حل مشکلات بشری در صورتی که اتفاق بیفتد و این رشد فکری در بشر ایجاد بشه حتما نیازی به مهاجرت از زمین نخواهد بود مگر همان میلیاردها سال آینده که آنهم با دست یافتن به تکنولوژی تا اون زمان نیازی به رفتن از زمین نخواهیم داشت .... پس را ه حل از بدویت خارج شدن بشریت است ......
انسان دو پا: هومن
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
سفر به نزدیک ترین ستاره با سرعت نور یعنی پروکسیما قنطورس حدود4 سال طول میکشه با فناوری موشک همجوشی هسته ای این سفر حدود20 ال 30 سال طول میکشه پس بنابراین انسان نمیتونه به همه این سیاره هایی که نام بردید بره چون تا سفینه اونجا برسد حتا با20% درصد سرعت نور تمام خدمه ی سفینه مرده اند تازه با توجه به سرعتی که سفینه میرود باید یک کشتی فضایی بسیار بزرگ یا سفینه ای کوچک اما بسیار مقاوم ساخت تا بتونه فشار را تحمل کنه البته انسان حق انتخاب خواهد داشت تا در میان سیاره هایی تا حداکثر20 سال نوری یکی را انتخاب کند و البته برای مسافت های دورتر باید از سرعت نور فراتر رفت البته هیچ جایی برای انسان بهتر از زمین نیست چون انسان متناسب با شرایط زمین تکامل پیدا کرده و زندگی در سیارات مختلف و البته قابل سکونت برای انسان چندان آسان نخواهد بود.....
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
الان همه سعی بر استفاده از سلاح هسته ای هستند اکر جنگ هسته ای جهانی شود بشری نمیماند که به کرات دیگر فکر کند
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
ممدو
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
طبق شو اه ما تا سال 2050 در مریخ سکونت خواهیم کرد ، این درست هست شک نکنید ، بچه های ما در مریخ سکونت خواهند کرد... خورشید زمین را تا 5 میلیارد سال دیگه نابود میکنه و ما باید فرار کنیم! فقط همین!!!
محمدرضا میرزایی
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
این برای من سواله که چرا باید ما به سیاره دیگر سفر کنیم جامون تنگه اکسیژن نداریم ... لطفا جواب دهید
پاسخ ها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
هم اکسیژن داریم هم جا اما هم هوا روبه گرم شدنه هم زباله ها زیاد شده.
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
انسان موجود کنجکاوی هست
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
هر چیزی که بشر توان فکر کردن به اون رو داره توان انجام اون رو هم خواهد داشت فقط زمان میخواد. شاید خیلی زود تر از اون چیزی که تصور کنی
Germany
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
اگر هرسیاره امادگی حیات داشته باشه کن فی یکون میشود . لازم نیست تو زحمت بکشی تا اونجا بری کارهارا هندل کنی .
محمد
Singapore
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
الله اکبر... خدایا عاشقتم...
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
اخه نمیشد اسم اینارو فارسی بنویسی.
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
من که با دیدن این تصاویر فقط داشتم به بزرگی خدا و رحمتش فکر میکردم...
واقعا الله اکبر...
رضا
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
این آرزویی برای بشر میمونه تا یه 10قرن دیگه شاید اون موقع یه کارایی کردن و دنیا رو نجات دادن
پاسخ ها
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
ده قرن دیگه نجات دنیا چه جوری میشه .
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر