نرخ مشخصی برای لوازم التحریر وجود ندارد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان گفت: از آنجا که لوازم التحریر جزو کالا‌های اساسی نیست قیمت مشخصی برای آن وجود ندارد.

نرخ مشخصی برای لوازم التحریر وجود نداردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا شجاعی، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان در خصوص گرانی قیمت لوازم التحریر گفت: از آنجا که این اقلام جزو کالا‌های اساسی نیست و فقط قیمت کاغذ به عنوان کالای اساسی در سایت صنعت و معدن اعلام می‌شود، قیمت مشخصی برای لوازم التحریر وجود ندارد.

او  ادامه داد: واردکنندگان و توزیع کنندگان لوازم التحریر براساس قیمت تمام شده کالای خود را قیمت گذاری می‌کنند و اگر این قیمت به صورت عرف بازار باشد نمی‌توانیم به عنوان گرانفروشی با آن برخورد کنیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه گرانی کالا‌های موجود در بازار اغلب به دلیل شرایط اقتصادی و بالارفتن قیمت دلار است، افزود: قیمت اعلام شده تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا‌های اساسی به طور دقیق و مستمر تحت نظارت و کنترل است و در خصوص قیمت سایر کالا‌ها نیز با نظارت بر بازار  با گرانفروشی مقابله می شود .

شجاعی افزود: اگر گرانی کالا به دلیل گرانفروشی باشد، با نظارت و بازرسی با متخلفان برخورد کنیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه در قیمت‌گذاری کالا‌ها گروه‌ بندی وجود دارد، بیان کرد:  گروه اول یا همان کالا‌های اساسی را دولت قیمت‌گذاری می‌کند و قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در سایت ۱۲۴.ir صنعت و معدن و تجارت  به صورت روزانه اعلام می‌شود .

شجاعی ادامه داد: اقلام کالا‌های گروه دوم را کمیسیون‌های استانی تعیین و اعلام می‌شود و گروه سوم نیز با توجه به قیمت تولید و توزیع در واحد‌های تجاری به‌صورت عرف اعلام می‌شود.

او با اشاره به انواع گرانفروشی گفت: کالا‌های قاچاق به علت محدودیت زمانی که در عرضه دارند معمولا با قیمت کمتر ارائه می‌شوند، ولی اگر مردم با عرضه محصولات بی‌کیفیت و گران قیمت و یا عدم رعایت نرخ متعارف بازار مواجه شدند می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای از بازار صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این اداره وظایف گسترده‌ای بر عهده دارد و بر فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی استان در حد توان نظارت می‌کند، ولی کنترل قیمت و مبارزه با گرانفروشی نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم دارد.

انتهای پیام/ب

نظارت بر ۴۰ هزار واحد صنفی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار