عزاداران حسینی در سوگ سقای کربلا اشک ماتم ریختند

همزمان با نهم ماه محرم و تاسوعای حسینی، عاشقان سیدالشهدا در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در روز منتسب به حضرت عباس علیه السلام، در سوگ علمدار کربلا عزاداری کردند.

عزاداران حسینی در سوگ سقای کربلا اشک ماتم ریختندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مردم بافران همزمان با نهمین روز از ماه محرم و تاسوعای حسینی، با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در عزای امام حسین (علیه السلام) و علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) اشک ماتم ریختند.

بافران در روز تاسوعای حسینی، غرق در عزا و ماتم بوده و مردم این خطه علاوه بر شرکت در مراسم سوگواری، با طبخ غذای نذری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام)، در روز تاسوعا بر مصائب سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش گریستند تا یاد و خاطر این بزرگواران را برای همیشه گرامی بدارند.

هیئت‌های عزاداری بافران از ساعات اولیه صبح با حضور در حسینیه این شهر و برگزاری آئین سنتی محله گردی به صورت سینه زنی و زنجیرزنی، در عزای سقای کربلا به سر و سینه زدند و عشق، علاقه و ارادت خود را به خط سرخ شهادت به اثبات رساندند.

محبان اهل بیت در بافران، در شب تاسوعای حسینی هم با حضوری گسترده در اماکن مذهبی، به اقامه عزای سرور و سالار دشت کربلا پرداخته و تا پاسی از شب عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/م

عزاداری تاسوعا در بافران

برچسب ها: محرم 98 ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار