در دهمین روز محرم؛

طنین ندای لبیک یا حسین در شهر بانوی کرامت

مردم قم در روز عاشورای حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار آزادگان جهان،حضرت اباعبدالله الحسین نشان دادند.

طنین ندای لبیک یا حسین در شهر بانوی کرامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جای جای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور بانوی کرامت در عاشورای حسینی حال و هوای دیگری دارد و کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام حسین علیه السلام به پرواز در می‌آورد.

 بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) در این روز حزن انگیز هم نوا با دیگر شهر‌های ایران اسلامی، یکپارچه سیاهپوش و سوگوار سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) است.

مردم شهر قم دیشب و امروز با حضور در حرم حضرت معصومه (س) به عزاداری پرداخته و با تشکیل دسته‌های سینه زنی به یاد مصائب سیدالشهدا (ع) و سقای تشنه لب، حضرت ابوالفضل (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) از صبح امروز در قالب هیئت‌های عزاداری و دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان‌های این شهر به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کردند تا با حضور در این بارگاه مقدس، مصیبت شهادت امام حسین (ع) را به بانوی کرامت (س) تسلیت بگویند.

این جا هر کس به طریقی عشق و ارادتش را نشان می دهد عده ای با برپایی ایستگاه صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند،گروهی از جوانان هم طبق رسوم محلی خود بر سر، صورت و لباس خود گل مالیده و تعدادی دیگر کفن‌هایی با نماد خونی بر تن دارند.

تعدادی از مردم با پوشیدن لباس‌های سفید و پیشانی بند‌های سبز رنگ، به یاد سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) در بین مردم با کوزه، آب توزیع می‌کنند  و تعدادی  هم با جمع آوری زباله، واکس زدن کفش‌های عزاداران. ارادت خود را به سید وسالار شهیدان نشان می دهند.

به مناسبت عاشورای حسینی مجلس سوگواری در جای جای شهر برپا است، در بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم مراسم عزاداری در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس درس‌های نهضت عاشورا را تبیین می‌کنند و مداحان به مدیحه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند.

مراسم عزاداری در مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران، تکایا، بقاع متبرکه و دیگر بخش های استان با حضور اقشار مختلف مردم با شور وصف ناپذیری در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام حسین (ع) و هدف قیام این امام معصوم می‌پردازند.

دسته‌ها و هیئت‌هایی از دیگر کشور‌های مسلمان مانند هند، پاکستان، اندونزی، افغانستان و عراق هم به صورت جداگانه وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شده و در صحن امام رضا (ع) به عزاداری می پردازند.

انتهای پیام/ش

حال و هوای عاشورایی مردم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.