ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

وزارت ارشاد ۸ میلیارد ریال کتاب از ناشران خرید/ نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا برای نویسنده «دختر شینا»

مهمترین رویداد‌های ادبی هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

خرید بیش از ۸ میلیارد ریال کتاب در جلسه ۶۱۳ هیات خرید کتاب/نشان طلایی گنجینه نثر خارجی جایزه اوراسیا به «گلستان یازدهم» رسید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات کشورمان رخ داد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود: 

خرید بیش از ۸ میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت ارشاد

در جلسه ۶۱۳ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۲۸۰ عنوان کتاب در ۲۶ هزار و ۳۵۰ نسخه به مبلغ کل ۸ میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تصویب شد. عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیئت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده است.

دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین هفته کتاب منصوب شدند

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکام جداگانه دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را منصوب کرد. محسن جوادی با صدور حکمی نیکنام حسینی‌پور را به عنوان دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

اتفاقات اخیر انجمن قلم ایران از زبان رئیس این مجموعه

محسن پرویز، رئیس انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انجمن قلم ایران مطابق برنامه‌های قبلی خود هر دو هفته یکبار جلسات هیئت مدیره را برگزار می‌کند، گفت: اخیراً مطابق مصوبه هیئت مدیره انجمن قلم ایران با دبیران دور‌ه های گذشته جایزه قلم زرین جلسه داشتیم.

وی افزود: برخی داوران و دبیران جایزه قلم زرین با توجه به اینکه هفده دوره برگزاری این جایزه را پشت سرگذاشتیم، فکر می‌کردند کاری می‌توان انجام داد. برای همین هیئت مدیره انجمن قلم ایران تصویب کرد جلسه مشترکی میان انجمن قلم ایران و دبیران دوره‌های گذشته برگزار شود.

نشان طلایی گنجینه نثر خارجی جایزه اوراسیا به «گلستان یازدهم» رسید

بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» هفته گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «گلستان یازدهم» برنده نشان طلایی گنجینه نثر خارجی جایزه بین‌المللی اوراسیا شد.آیین پایانی جایزه، امشب در مسکو برگزار شد و ناشر روسی که ترجمه کتاب را منتشر کرده بود، به نمایندگی از طرف نویسنده جایزه را دریافت کرد.»

نویسنده «دختر شینا» و «ساجی» و رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این جایزه بزرگ کشوری که مهد ادبیات است و «جنگ و صلح» در پیشانی‌نویس ادبیاتش جای دارد، بر اعتبار و افتخارش می‌افزاید.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار