کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بهای نفت خام سبک ‏برنت‏، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات امروز جمعه کاهش یافت.

علت این کاهش نیز آن بود که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) در نشست اخیر درباره کاهش بیشتر تولید نفت هیچ تصمیم گیری انجام نداد و پیش بینی‌هایی که آژانس بین المللی انرژی انجام داده است برای بازار‌های نفتی زیاد اطمینان بخش نیست.

بر این اساس، در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین برنت دریای شمال ‏برای تحویل ‏در ماه نوامبر با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۰ دلار و هشت سنت رسید.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت‏ در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه اکتبر با ۰.۴۲ درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.

کمیته وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو اوپک روز پنجشنبه در ابوظبی نشستی برگزار کرد، اما در این نشست هیچ تصمیمی درخصوص کاهش بیشتر نفت گرفته نشد. تنها تصمیمی که در این نشست گرفته شد این بود که اجرای توافقنامه محدود سازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت‌ها و بر قراری تعادل میان عرضه و تقاضا برای نفت در سطح جهان، مانند گذشته ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار