مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی جمعیت زائران فارس در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌رضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ناوگان حمل و نقل مسافر برای جابه‌جایی زائران اربعین و استان‌های همجوار آمادگی کامل را دارد.

او اظهار کرد: پارسال از استان فارس در قالب هزار و ۳۹۰ سفر قریب به ۵۰ هزار زائر عمدتا ازطریق مرز بین المللی شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلی اعزام شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۲۵ درصدی زائران مواجه باشیم.

او با اشاره به اهمیت توان لجستیک استان فارس در زمینه ناوگان حمل مسافر و تاثیرگذاری آن بر استان‌های همجوار، افزود: ناوگان فعال حمل و نقل عمومی مسافر استان ۳ هزار و ۵۷۲ دستگاه خودرو را شامل می‌شود.

سیاهپور ادامه داد: این تعداد خودرو شامل ۸۹۷ دستگاه اتوبوس، ۱۳۶۰ دستگاه مینی بوس و ۱۳۲۶ دستگاه سواری کرایه عمومی تحت پوشش ۱۳۰ شرکت حمل و نقل مسافر است و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ راننده به شکل مستقیم در این حوزه خدمات رسانی دارند.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، در قالب ۳۷۰ هزار سفر بیش از ۴ میلیون و پانصد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، به شکل درون و برون استانی جابه جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: پارسال نیز در قالب ۹۶۲ هزار سفر بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر به نقاط درون و برون استانی فارس جابجا شده اند که از این حیث فارس رتبه چهارم کشور را در جابجائی مسافر داشته است.
انتهای پیام/م

آمادگی ناوگان حمل و نقل مسافر فارس برای جابه‌جایی زائران اربعین

برچسب ها: حمل و نقل ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.