قبولی ۳۷ دانش آموز شهربابکی در رشته‌های پزشکی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک گفت: ۳۷ نفر از دانش آموزان شهربابکی با شرکت در آزمون سراسری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده اند.

قبولی ۳۷ دانش آموز شهربابکی در رشته‌های پزشکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد بخشوده رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک در جلسه شورای آموزش و پرورش شهربابک که امشب برگزار شد گفت: ۳۷ نفر از دانش آموزان شهربابکی با شرکت در آزمون سراسری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده‌اند.

او افزود: رتبه‌ اول کشور در کنکور فنی و حرفه‌ای توسط حمیدرضا منگلی از شهربابک کسب شده است و همچنین دانش آموزان کنکوری شهربابک در چندین رشته مهندسی و حقوق قبول شده اند.

رئیس آموزش وپرورش شهربابک بیان داشت: ما مشکلات مدارس شهرستان را در دو بخش نیاز‌های فیزیکی و نیروی انسانی پیگیری کردیم.

او با بیان اینکه در بخش فضای فیزیکی سرویس‌های بهداشتی مدارس، فضای فیزیکی مدارس و ایزوگام سقف مدارس به ترتیب جز اولویت‌ها بوده است، افزود: خوشبختانه همه مدارسی که در حوزه سرویس بهداشتی مشکل داشتند مشکلاتشان مرتفع شد.

 اواز حل مسئله فضای فیزیکی مدارس با کمک خود مدارس، شورا‌های محلی هر منطقه، خیران و شرکت‌ها یاد کرد و اظهار داشت: در دهج، جوزم و خورسند سعی کردیم با استفاده از ظرفیتی که در هر منطقه وجود دارد مشکلات را برطرف سازیم و می‌توان گفت مشکل فضای فیزیکی مدارس حل شده است و با آمادگی لازم به استقبال سال جدید تحصیلی می‌روند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک تصریح کرد: تاکنون برای تجهیز و تعمیر مدارس شهرستان افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

بخشوده با اشاره به اینکه هنوز ایزوگام سقف مدارس انجام نشده است، بیان داشت: تا کنون هیچ مبلغ دولتی دریافت نکرده ایم و حدودا ۵۰۰ میلیون تومان بدهکاریم.

او یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش شهربابک را کمبود نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: طی دو مرحله به ما ۲۶ نفر نیرو داده اند که از این تعداد حدود ۹ نفر آنان مرد و مابقی زن هستند و همچنین طبق ماده ۲۸ قرار است که ۱۱ نفر نیروی مرد به شهربابک اختصاص داده شود.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهربابک افزود: با جلسات متعددی که با مدیرکل اداره آموزش و پرورش و معاونانشان داشتیم، موفق به حفظ مدارس خبر، دهج، جوزم و خاتون آباد شدیم، اما دو پایه هفتم و دهم را به ترتیب در جوزم و خبر به دلیل اینکه دانش آموزان آن کمتر از پنج نفر بودند نتوانستیم حفظ کنیم.

بخشوده به برنامه استقبال از شکوفه‌ها روز سی ویکم شهریور و مراسم آغازین سال تحصیلی در روز اول مهر اشاره کرد و اظهار داشت: براساس سند تحول بنیادین یکی از برنامه هایمان برای سال تحصیلی تأکید بر برگزاری نماز جماعت در مدارس و تاکید بر اهمیت دادن به دروس هنر و ورزش که معمولا مغفول مانده اند می‌باشد.

او با بیان اینکه از سوی وزارتخانه برنامه‌ای تفویض اختیار شده است که در هفته دو ساعت در اختیار مدیران مدارس است که برای دانش آموزان برنامه ریزی کنند گفت: پیشنهاد ما این است که در این ساعت مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کار شود.

بخشوده با اشاره به اینکه ما روی توانمندسازی معلمانمان کار میکنیم، اعلام کرد: برای دانش آموزانی که توان مالی ندارند کلاس‌های کنکور پیش بینی می‌کنیم.

او بیان داشت: دانش آموزان شهربابکی در رشته‌های انشای نماز، پرسش مهر، عکاسی، داستان نویسی و طراحی پوستر حائز رتبه‌های برتر شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک گفت: ما مدارس حاشیه‌ای و ضعیف شهربابک را در مدارس قوی‌تر ادغام کردیم و الان مدرسه حاشیه‌ای که ضعیف باشد نداریم.

انتهای پیام /ح

پذیرش دانش آموزان شهربابکی در رشته های پزشکی

برچسب ها: پزشکی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار