مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران مطرح کرد؛

آغاز چک‌های نیمه سنگین هواپیما‌های ATR/ مشکل تأمین قطعات ATR وجود ندارد

نادری گفت: چک‌های نیمه سنگین هواپیما‌های ATR به صورت کامل توسط نیرو‌های متخصص داخلی معادل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کاری آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود نادری مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران امروز در جمع خبرنگاران از اولین چک نیمه سنگین ATR‌ها خبر داد و گفت: اولین چک نیمه سنگین ATR‌ها شروع شده و این چک‌ها هر دو سال یک بار بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده به صورت نیمه سنگین انجام می‌شود.

او ادامه داد: چک اولین فروند از ATR تمام و وارد خطوط پروازی شده و ما هم اکنون در حال انجام چک دومین فروند از ATR‌ها هستیم.

نادری با بیان اینکه این چک‌ها شامل ایر کاندیشن ارابه فرود، دم هواپیما، موتور بدنه، فرامین کنترل، تانکر سوخت، سیستم الکتروچک و سایر بخش‌های مهم در این حوزه است.

مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر با اشاره به اینکه در این چک‌ها تمام بدنه هواپیما به صورت کامل باز و بازرسی‌ها انجام می‌شود، گفت: بعد از اطمینان از صحت و عدم خرابی و یا خردگی هواپیما تمامی قطعات به جای خود بازمی‌گردند و هواپیما بعد از تست به خط پروازی بازمی‌گردند.


بیشتر بخوانید: مسافران هواپیمای آسیب دیده ATR-۷۲ سلامت به مقصد رسیدند


او تصریح کرد: این چک سنگین شامل ۱۰ روز سنگین معادل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کاری است که به ترتیب ATR‌ها یکی بعد از دیگری به خط چک سنگین وارد می‌شود.

نادری توضیح داد: شرکت ATR نمایندگان خود را در آشیانه مستقر کرده که بعد از تأیید گروه تعمیرات را آغاز می‌کنند و اگر قرار بر تعویض قطعه‌ای باشد خوشبختانه در انبار تمامی قطعات ATR وجود دارد.

مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار کرد: این قطعات توسط تیم تدارکات قبل از آغاز چک نیمه سنگین در آشیانه قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با آخرین اعزام ATR‌ها به ایران ۵ میلیون یورو تمامی قطعات همراه با هواپیما‌ها به ایران ارسال شده و همچنین به صورت مستمر قطعات جدیدی که مصرفی هستند به صورت مرتب وارد ایران می‌شوند.

نادری تأکید کرد: مشکلی برای واردات قطعات ATR‌ها از نظر تحریم‌ها نداریم و مجوز ارسال قطعات را ATR از اوفک دریافت کرده است.

مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر افزود: هر ۵۰۰ ساعت پرواز یک چک سنگین به نام «ای چک» در ATR‌ها انجام می‌شود و هر دو سال یک بار هم به صورت نیمه سنگین این چک‌ها صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه ATR‌ها توانسته‌اند به پرواز‌های منطقه‌ای هما کمک کنند، گفت: به طور معمول در پرواز‌های داخلی از هواپیما‌های بدنه باریک و ATR‌ها استفاده می‌شود.

نادری افزود: در این چک‌ها تمامی خردگی‌ها، برآمدگی‌ها و ترک خوردگی‌ها بررسی و تعمیر و تمامی اشکالات برطرف شده و مجددا هواپیما‌ها مانند روز اول نگهداری و برای پرواز آماده می‌شوند.

مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر بیان کرد: چک‌های سنگین هواپیما‌ها هر دو سال انجام شده و تمامی قطعات چه قطعات خراب و چه قطعات سالم بیرون آمده، بررسی و مجددا در هواپیما قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: ممکن است در هواپیما برخی از قطعات سالم باشند، اما در تایم چک هواپیما باید تمامی قطعات باز و بررسی شوند.

نادری با بیان اینکه تمامی چک‌های سنگین هواپیما‌ها توسط نیرو‌ها و کارشناسان متخصص داخلی انجام می‌شود، گفت: خوشبخانه در انجام چک‌های سنگین هواپیما‌ها خودکفا شده‌ایم و کارشناسان و متخصصان ما قادر به اجازه ترخصیص هواپیما را می‌دهند.

مدیر آشیانه شماره ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر تأکید کرد‌: با استفاده از هواپیما‌های ATR قادر هستیم که از بیس پروازی بندرعباس به کشور‌های حاشیه خلیج فارس پرواز‌های خود را انجام دهیم، که در آینده نزدیک مجوز‌های آن صادر می‌شود.

او توضیح داد: هم اکنون از ۱۳ فروند هواپیمای ATR ۱۱ فروند فعال هستند که به ترتیب در مراحل چک‌های سنگین قرار دارند.

انتهای پیام/

 

هر ۵۰۰ ساعت پرواز یک چک سنگین  در ATR‌ها انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار