اصول فرهنگی و اجتماعی برای خرید نوشت‌افزار + عکس‌نوشته

همزمان با فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، کانال ریحانه، مطلبی را درباره نکات فرهنگی و اجتماعی خرید نوشت‌افزار منتشر کرد.

اصول فرهنگی و اجتماعی برای خرید نوشت‌افزار + عکس‌نوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کانال ریحانه، از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، عکس‌نوشته‌ای را درباره نکات فرهنگی و اجتماعی برای خرید نوشت‌افزار منتشر کرد.

در این مطلب آمده است:

به روز‌های پایانی تابستان نزدیک می‌شویم و خرید نوشت‌افزار و وسایل مورد نیاز بچه‌ها برای مدرسه یکی از دغدغه‌های جدی والدین است. از آن‌جایی که خرید کردن فقط از جنبه‌ اقتصادی مورد توجه نیست و ابعاد فرهنگی و اجتماعی بسیاری نیز دارد، حتی اگر از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستید، رعایت نکات زیر را فراموش نکنید.

ایرانی بخرید

خرید لوازم‌التحریر ایرانی علاوه‌ بر اینکه به اقتصاد کشور کمک می‌کند و به این ترتیب آینده اقتصادی بهتری برای نسل جدید رقم می‌زند، باعث می‌شود شخصیت‌های کارتونی خارجی الگوی فرزندان ما نشوند. همچنین کودکان و نوجوانان یاد می‌گیرند که باید از همین سنین کودکی سهمی در رشد اقتصادی کشور داشته باشند.

مراقب زرق و برق لوازم‌التحریر باشید!

امروزه رنگ‌ها و تنوع چشمگیر لوازم‌التحریر گاهی موجب خرید اضافه و در نتیجه اسراف می‌شود. برای اجتناب از اسراف، با لیستی که از قبل در خانه تهیه کرده‌اید، به خرید بروید. هنگام تهیه لیست نیز به اندازه‌ همه سال تحصیلی خرید نکنید. مغازه‌های لوازم‌التحریر در طول سال تحصیلی نیز باز هستند!

 روحیه مصرف‌گرایی را پرورش ندهید

اگر فرزندتان لوازم‌التحریر، کیف یا لباس فرم مدرسه‌اش از سال تحصیلی گذشته سالم مانده است، صرفا برای نو شدن، دوباره خرید نکنید. با این کار علاوه بر اسراف و هدر دادن پول در شرایط اقتصاد مقاومتی، باعث پرورش روحیه مصرف‌گرایی در فرزندتان می‌شوید. در عوض می‌توانید پولی را که می‌خواستید صرف خرید وسایل بکنید، به فرزندان بدهید تا این نکته را به آن‌ها آموزش دهید که اگر از وسایل خود به خوبی نگهداری کنند، می‌توانند پول‌های خود را پس‌انداز کرده یا در راه‌های بهتری خرج نمایند.

 کتاب‌های دست دو را دریابید

خرید کتاب‌های کمک‌آموزشی در مدارس، گاهی هزینه هنگفتی به خانواده‌ها وارد می‌کند. از کتاب‌فروشی‌هایی که کتاب‌های دست دوم می‌فروشند، یا سایت‌هایی که مردم وسایل دست دوم‌شان را در آنجا برای فروش می‌گذارند، غافل نشوید. بسیاری از این کتاب‌ها کاملا تمیز و قابل استفاده هستند و شما می‌توانید با قیمت خیلی کمتر، کتاب‌های کمک آموزشی و حتی دانشگاهی را از آن‌ها تهیه کنید.

اصول فرهنگی و اجتماعی برای خرید نوشت‌افزار +عکس‌نوشته

انتهای پیام/

نکاتی که برای خرید لوازم تحریر باید بدانیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.