معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

راهکاری برای افزایش سقف تسهیلات مسکن زوجین جوان/سپرده گذاری تسهیلات ازدواج در صندوق پس‌انداز یکم

دهقان‌دهنوی گفت: پرداخت فوری تسهیلات ازدواج به کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند، می‌تواند یک تحول مثبت به نفع خانه اولی‌ها باشد.

راهکاری برای افزایش سقف تسهیلات مسکن زوجین جوان/سپرده گذاری تسهیلات ازدواج در صندوق پس‌انداز یکمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی دهقان‌دهنوی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد، درباره کم و کیف پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص اولویت پرداخت تسهیلات ازدواج به کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پرداخت فوری تسهیلات ازدواج به کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند و موعد دریافت تسهیلات آن‌ها فرارسیده یا پس از گذشت مدتی فرا خواهد رسید، می‌تواند یک تحول مثبت به نفع خانه اولی‌ها باشد.

وی همچنین معتقد است تسهیلات ۶۰ میلیونی ازدواج می‌تواند در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری شود و در صورت تکمیل موجودی تا ۸۰ میلیون تومان، زوجین پس از گذشت یک سال می‌توانند از امتیاز ارزان‌قیمت‌ترین تسهیلات مسکن حال حاضر شبکه بانکی برخوردار شوند.

با این حال دیدگاه معاون وزیر اقتصاد این است که نباید جبری برای سپره‌گذاری در صندوق یکم با تسهیلات ازدواج اعمال شود و این راهکار صرفا به شکل پیشنهاد و به صورت اختیاری باید پیاده شود.


بیشتر بخوانید:اعطای تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن/ شرایط طرح ملی مسکن چگونه است؟


دهقان‌دهنوی به این موضوع نیز اشاره کرد که الزاما هر کس در صندوق یکم سپرده‌گذاری کرده یا قصد سپرده‌گذاری دارد، نمی‌تواند واجد اولویت برای پرداخت تسهیلات ازدواج شناخته شود.

وی در این باره توضیح داد: ممکن است نیاز‌های مالی فوری‌تری در زوجین دیگر وجود داشته باشد و اساسا تشخیص اولویت میان زوجین متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج کار ساده‌ای نیست. انتظار این است که منابع بانکی تکافوی پرداخت تسهیلات به تمام زوجین را داشته باشد و اساسا صفی تشکیل نشود که نیازی به اولویت‌بندی در پرداخت این تسهیلات باشد و به همه متقاضیان با سرعت و سهولت، این وام پرداخت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار