رحمانی فضلی وزیر کشور در در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تسویه بدهی به گندمکاران تا چند روز آینده/ رسانه‌های خارجی به دنبال مقبولیت زدایی هستند

وزیر کشور گفت: ۱۵۴۰ میلیارد تومان از بدهی به گندمکاران پرداخت شده و مبلغ باقی مانده ظرف دو، سه روز آینده پرداخت خواهد شد.

تسویه بدهی به گندمکاران تا چند روز آینده/ رسانه‌های خارجی به دنبال مقبولیت زدایی هستندبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز جلسه بسیار خوبی بود و بر اساس گزارشی که از روند اجرای مصوبات جلسه قبل ارائه شد، مصوبات اجرا شده است.

وزیر کشور در ادامه به نگرانی‌های مطرح شده در جلسه پیشین ستاد درخصوص بدهی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی دولت به کشاورزان عزیز بخصوص گندمکاران اشاره کرد و گفت: براساس گزارش جلسه امروز ۱۵۴۰ میلیارد تومان از این بدهی پرداخت شده و مبلغ باقی مانده ظرف دو، سه روز آینده پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه به بحث تنظیم بازار نوشت افزار و همچنین توزیع نوشته افزار با نرخ حمایتی اشاره کرد و گفت: در این جلسه با توجه به اینکه اول سال تحصیلی نزدیک است گزارش شد که این کار با دقت انجام می‌شود و البته در این جلسه تاکید نیز شد که مناطق محروم و مشمولان حمایت‌های نهاد‌های خاص مانند کمیته امداد و بهزیستی و روستا‌ها در اولویت باشند به گونه‌ای که حداقل‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی افزود: مسئله‌ای که در جلسه قبل مطرح شده بود و بسیار مهم است، موضوع مالیات و ارتباط آن با نهاد‌های تولیدی و نارضایتی‌های اجتماعی به خصوص در جامعه کارگری بود که امروز نمایندگان سازمان امور مالیاتی حضور داشتند و گزارش دقیقی از روند اخذ مالیات و وصول آن ارائه کردند، همچنین دغدغه‌های موجود مطرح و مقرر شد در ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید که در استان‌ها برگزار می‌شود دقت لازم انجام گیرد و واحد‌هایی که در حوزه اخذ مالیات مشکل دارند شناسایی شوند، چراکه با توجه به مصوبه‌هایی که شورای سران داشتند، می‌توانند حدود ۶۰ ماه به این واحد‌ها فرصت دهند. همچنین مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین سازمان امور مالیاتی و وزارت کشور منعقد شود که تمام استانداران با سازمان امور مالیاتی همکاری مناسبی درجهت پیشبرد اهداف داشته باشند.

وزیر کشور موضوع خودرو را از دیگر نگرانی‌های مطرح شده در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: در این جلسه از مدیرعامل ایران خودرو دعوت شد تا گزارش خود را ارائه دهند و دغدغه‌های موجود درباره این حوزه با برنامه‌هایی که ارائه شد، تقریباً رفع می‌شود، البته خودروسازان نیز توقعات و انتظاراتی از جامعه به ویژه جامعه رسانه‌ای داشتند که مقرر شد این کمک‌ها به عمل آید.

دکتر رحمانی فضلی موضوع اربعین و تردد‌های دو طرف مرز را از دیگر موضوعات مطرح شده در سی و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی عنوان کرد و افزود: امکان و احتمال این که نقل و انتقال برخی از کالا‌ها و اقلام در قالب این نوع تردد‌ها به صورت غیرقانونی انجام شود مطرح شد و مقرر گردید تا این موضوع به دقت در ستاد مرکزی اربعین حسینی بررسی شود و ضمن تسهیل حداکثری روند تردد زوار اربعین حسینی، پیش بینی‌های لازم برای پیشگیری از بروز موارد غیر قانونی صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید: حجاب و عفاف نباید به صورت فصلی پیگیری شود/ ضرورت صفر شدن تعرفه‌ واردات چادر مشکی


رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: تاکید این جلسه ستاد بر این بود که نوع تبلیغات و اطلاع رسانی به خصوص در حوزه اقتصادی نباید به گونه‌ای باشد که احیاناً کاستی ها، کمی‌ها و نقص‌ها به صورت استقرائی استنباط شود و از جز به کل تعمیم داده شود و ارکان نظام چه قوه قضاییه، چه دولت، چه مجلس، چه صدا و سیما و بقیه ارکان دولت و حوزه‌های حاکمیتی دچار اشکال شوند. چرا که بر اساس گزارشی که در این جلسه داده شد، رسانه‌های خارجی به دنبال مقبولیت زدایی و مشروعیت زدایی و کاهش سرمایه اجتماعی به وسیله استفاده از روش تبلیغاتی بزرگنماییِ ناکارآمدی هستند. این موارد نیز جز تاکیداتی بود که انشاالله رسانه‌ها به آن عمل خواهند کرد.

وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله با تحقق این مصوبات در عمل گام‌های موثرتری را برداریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار