در نشست امروز وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی؛

زنگنه: پروژه "سیراف" نیازمند ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است/همتی: اتخاذ تصمیمات نهایی برای تامین مالی پروژه های نفتی

وزیر نفت گفت: پروژه سیراف با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که ۶۵ درصد از هزینه‌های مورد نیاز طرح‌ها به صورت ارزی خواهد بود.
 
ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، نشست بررسی مسائل مرتبط با تامین مالی طرح‌های فراگیر پالایشی سیراف صبح امروز با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر نفت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل برخی بانک‌های کشور، نمایندگان صندوق توسعه ملی و مسئولان مرتبط در بانک مرکزی برگزار شد.

در این نشست رئیس کل این بانک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید بر ضرورت توجه بیشتر نظام بانکی به رونق تولید و مشارکت در طرح‌های مولد کشور خصوصاً در صنعت نفت برای جلوگیری از خام فروشی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

همتی ابراز امیدواری کرد تا به منظور انجام این پروژه‌ها، تصمیمات قطعی، طی روزهای آتی و با مشارکت بانک‌های متقاضی و صندوق توسعه ملی اتخاذ خواهد شد.


بیشتر بخوانید: انتصاب محرمیان به عنوان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی/ حکیمی مشاور همتی شد


همچنین در این نشست وزیر نفت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای پیگیری این موضوع، درخصوص ویژگی‌های طرح‌های مورد اشاره تاکید کرد: کاری که هم‌اکنون این وزارتخانه در حال پیگیری است، بحث مربوط به طرح‌های پالایشی سیراف است. این پروژه با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که ۶۵ درصد از هزینه‌های مورد نیاز طرح‌ها به صورت ارزی خواهد بود. تکمیل این پروژه‌ها حدود ۳ سال به طول می‌انجامد و زمان شروع بهره‌برداری آن در صورت تامین به موقع ارز و ریال نیمه دوم سال ۱۴۰۱برآورد شده است.

گفتنی است در این جلسه چگونگی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه‌های مورد اشاره، و نحوه مشارکت بانک‌ها در تامین ریالی طرح‌ها و نقش صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

بررسی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه سیراف در بانک مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار