حمایت از تولید در نشست فرمانداران استان کرمان

همایش فرمانداران سراسر استان کرمان در شهر کرمان آغاز شد.

حمایت از تولید در نشست فرمانداران استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فدایی استاندار کرمان مهمترین دستور کار این همایش را افزایش هماهنگی میان فرمانداران سراسر استان برای حمایت یکپارچه از تولید کنندگان و تلاش مشترک برای رونق بخشیدن به تولید دانست.

او افزود: این یک وظیفه قانونی و زیرساختی برای فرمانداران است که باید برنامه‌هایی مدون برای رونق واحد‌های تولیدی در شهرستان خود تعریف کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: افزایش امنیت اقتصادی، افزایش کارایی سیستم اداری و جلب رضایت مردم، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، توسعه صادرات و رفع فقر و محرومیت اولویت‌های اصلی استان است که باید همه مسئولان در کنار هم برای تحقق آن همت کنند.

فدایی تصریح کرد: از هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی استان کرمان ۹۰۰ واحد راکد و نیمه فعال هستند و متاسفانه در ۵ ماهه اول امسال تنها ۱۵ واحد نیمه راکد توانستند تولید شان راافزایش دهند.

او افزود: بخش مهمی از مشکلات استان ناشی از سوء مدیریت در استان است که با همدلی و همت مسئولان قابل برطرف شدن است.

استاندار کرمان گفت: درباره انتخابات پیش رو نیز گفت سلامت انتخابات، رعایت تمام و کمال قانون و مشارکت حداکثری سه اصل اساسی در انتخابات سال ۹۸ است که باید مد نظر همه مسئولان باشد.

فدایی افزود: امسال سال انتخابات است و توان اجرایی و مدیریی استان با این ابزار سنجیده می‌شود و در این رابطه سه اصل سلامت انتخابات، قانونی بودن و تحقق مشارکت حداکثری مردم که از سوی وزارت کشور و دولت اعلام شده، جزء اصول کاری به شمار می‌روند.

او گفت:بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، رای مردم حق الناس است و نباید اجازه دهیم هیچ فردی به صورت مستقیم و غیر مستقیم حق مردم را ضایع کند و در این رابطه باید زمینه‌ای فراهم شود که نمایندگان با مشارکت حداکثری مردم و با آرای بالای مردم به مجلس برود.

فدایی تصریح کرد: تامین و ارتقای امنیت از مهمترین وظایف نمایندگان دولت در مناطق است و مردم باید همواره در امنیت و آرامش زندگی کنند و در این رابطه فرمانداران باید شورا‌های تامین را به صورت مستمر برگزار کرده و مسائل امنیتی را در اسرع وقت به مدیریت استان و سایر رده‌های مرتبط اعلام کنند.

او بیان داشت:مجهز کردن شهر‌های استان به دوربین‌های کنترل و پایش تصویری یکی از اولویت‌های موجود به شمار می‌رود و این موضوع در مرکز استان به صورت ویژه مد نظر قرار دارد و در سایر شهرستان‌ها نیز باید تامین اعتبار لازم انجام شده و این اقدام صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت: سیستم اداری ابزار لازم برای توسعه، حل مشکلات مردم و جلب رضایت مردم است و اگر سیستم اداری کارایی لازم را نداشته باشد، به این اهداف دست نخواهیم یافت.

او با تاکید براینکه تصمیمات و اقدامات سیستم اداری باید بر اساس کار کارشناسی باشد گفت:پائین بودن سرعت عمل یکی از آفت‌های سیستم اداری به شمار می‌رود و باید تلاش شود که کار‌های مردم با سرعت قابل قبول و بدون معطلی‌های بی دلیل انجام شود.

او گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات مردم ضروری است، زیرا در برخی موارد به دلیل عدم تسلط به قوانین، برخی کار‌ها را انجام نمی‌دهیم و از این جهت به دلیل اطلاع نداشتن از قانون، کار مردم انجام نشده و باقی می‌ماند.

او بیان داشت:شورا‌های اداری باید قوی و کاربردی باشند و این شورا را به سمتی حرکت داده ایم که بسیاری از مشکلات استان در این شورا‌ها حل شود.

استاندارکرمان گفت:شکایات مردم از ادارات باید به خوبی رسیدگی شود و مردم باید به راحتی و بدون ترس مسائل و مشکلاتی که با ادارات دارند را به فرمانداران و استاندار ارائه کنند و این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد و باید این آفت را از بین برد که اگر فردی از دستگاهی شکایت کرد، کارش در آن دستگاه با دشواری در روند رسیدگی روبرو شود.

او یادآور شد: توجه به تولید و رونق تولید یکی از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و این موضوع در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رونق تولید نامگذاری شده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او اظهار داشت: در ابتدای سال جاری شش شاخص فعال کردن واحد‌های راکد و نیمه راکد، افزایش ظرفیت واحد‌های موجود، تکمیل واحد‌های نیمه تمام، راه اندازی واحد‌های جدید، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و توسعه صادرات برای تحقق رونق تولید اعلام شده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار کرمان بیان کرد:در راستای رفع فقر و محرومیت طرح مدیران در استان اجرایی شده و براساس این طرح، مدیریت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی به یکی از مدیران واگذار می‌شود که نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ح

رونق تولید در نشست فرمانداران کرمان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار