در تیتر امشب مطرح شد؛

شرایط بازگشت صنایع کوچک به چرخه تولید/ضرورت تعیین تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزوده

واحد‌های کوچک تولیدی با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند و شعار رونق تولید هنوز آن طور که باید محقق نشده است.

شرایط بازگشت صنایع کوچک و متوسط به چرخه تولید/ضرورت تعیین تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزودهبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوده فراهانی عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد در برنامه تیتر امشب در خصوص وضعیت واحد‌های صنعتی و بازگشت ۲ هزار واحد به چرخه تولید گفت: واحد‌های کوچک با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند و بروکراسی پیچیده از مهمترین موانع تولید محسوب می‌شود.

وی افزود: شعار امسال رونق تولید است، اما آیا این فقط یک شعار است یا باید در عمل تحقق یابد؟ در شرایط کنونی رونق تولید به دستی عمل نمی‌شود.

نوده فرهانی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار واحد صنعتی راکد داریم که راه اندازی ۲ هزار واحد خیلی به چشم نمی‌آید. 

وی بیان کرد:  آمارهای ارائه شده در زمینه تولید، صادرات و واردات، غیر واقعی و نادرست به نظر می رسد. آمار‌ها باید به طور دقیق اخذ و اعلام شود.

وی افزود: تامین سرمایه در گردش و جلوگیری از قاچاق کالا در رونق تولید تاثیر گذار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما استراتژی صنعتی مناسبی در کشور نداریم، به طور مثال کشور ترکیه در حوزه صنعت، صادرات محور است و  بیشتر سیاست‌های تشویقی اعمال می‌کند تا تنبیهی. هدف گذاری های ما باید در دسترس باشد.

در ادامه هاشمی رییس شهرک صنعتی عباس آباد در این خصوص تصریح کرد: در شرایط کنونی ضمن بازگرداندن واحد‌ها به چرخه تولید، باید وضعیت موجود را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه باید قوانین دست و پا گیر را رها کنیم افزود: مجلس باید قانون مالیات بر ارزش افزوده را هرچه زودتر تعیین تکلیف کند تا این قانون بعد از ده سال سامان یابد.

هاشمی  تصریح کرد: امروز باید فقط به تولید اهمیت دهیم و سربازان جنگ اقتصادی پشتیبانی شوند.


بیشتر بخوانید: برندسازی، عاملی تعیین‌کننده در تحقق رونق تولید/ سهم ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در بازار بین‌المللی چقدر است؟


در ادامه مصاحب معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار کرد:  امسال تاکنون ۳۴۰ واحد به چرخه تولید بازگشته است و سال گذشته هم ۱۷۲۶ واحد، بازفعال شد.

وی بیان کرد: برای قانون مالیات بر ارزش افزوده مجلس باید وارد عمل شود و یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند تولید را سامان دهد.

مصاحب با تاکید بر اینکه بانک‌ها هم باید به حوزه رونق تولید ورود پیدا کنند افزود: حدود ۲ هزار واحد تولیدی در اختیار بانک‌ها هستند که ۳۰۰ واحد را از زیر نظر بانک‌ها خارج کرده ایم، اما ادامه این مسیر همت بانک مرکزی را می‌طلبد.  

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر کل زنجیره تولید در تامین مالی حضور دارند و دخیل هستند. باید تامین مالی در این زنجیره تنها یک بار صورت بگیرد نه اینکه همه زنجیره درگیر تامین مالی باشند.

وی تاکید کرد: رقابت پذیری و بین المللی سازی تولیدات داخلی از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود که با حمایت  از حضور صنایع در نمایشگاه‌های بین المللی امکان پذیر می‌شود. هدف گذاری ما در این بخش، حضور در بازار‌های هدف ۱۵ کشور منطقه  است.

انتهای پیام/

واحد‌های کوچک تولیدی با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار