کرملین: مادورو به روسیه سفر می‌کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از آماده شدن مقدمات سفر رئیس جمهور ونزوئلا به مسکو خبر داد.

پسکوف:مادورو به روسیه سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد مقدمات سفر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به روسیه در حال تدارک است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت مقدمات این سفر در حال آماده سازی است. بنا به گزارش اسپوتنیک یک منبع آگاه نیز تائید کرد سفر رئیس جمهور ونزوئلا به پایتخت روسیه برنامه ریزی شده است.

بیانیه کاخ ریاست جمهوری روسیه در حالی منتشر شد که اخیرا نیز مادورو اعلام کرد ونزوئلا به زودی پرواز‌های مستقیم میان مسکو و کاراکاس را آغاز می‌کند. این اظهارات مادورو در واکنش به دعوت از جوانان ونزوئلایی برای سفر به روسیه از سوی شورای ملی جوانان این کشور صورت گرفت. رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت گروهی از جوانان این کشور برای شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سال پیروزی روسیه بر فاشسیم شرکت خواهند کرد.

در پی بحران سیاسی اخیر در ونزوئلا، روسیه یکی از حامیان اصلی دولت قانونی مادورو بوده است. از بهمن سال گذشته که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خوانده و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اعلام کرده فشار‌ها بر نیکلاس مادورو از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، اکنون رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار