سخندان: برای فغانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ بی توجهی به افتخارآفرین‌ها در ایران امری عادی است/ تا یک سال دیگر داوری را کنار می‌گذارم

کمک داور بین المللی فوتبال نسبت به قضاوت علیرضا فغانی در لیگ برتر استرالیا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سخندان کمک داور بین المللی فوتبال درباره قطعی شدن قضاوت علیرضا فغانی در لیگ استرالیا پس از مهاجرت او به این کشور بیان کرد: علیرضا قبل از جام جهانی پیگیر کار مهاجرتش بود و هرچند در هفته‌های اخیر این بحث تا حدی به حاشیه کشیده شد، اما اصلی‌ترین دلیل او برای مهاجرت خانواده اش بود. امروز (جمعه) هم در خبر‌ها آمد که فغانی به عنوان داور حرفه‌ای قرار است در لیگ استرالیا قضاوت کند. این کشور ۲،۳ داور حرفه‌ای دارد که تمام وقت در اختیار فدراسیون استرالیا هستند. علیرضا هم با توجه توانایی‌ها و مطرح بودنش در سطح جهان، در این کشور فعالیت می‌کند.

سخندان: برای فغانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ بی توجهی به افتخارآفرین‌ها در ایران امری عادی است/ تا یک سال دیگر داوری را کنار می‌گذارم

او ادامه داد: هر جا فغانی باشد برای او آرزوی موفقیت می‌کنم، اما قرار است علیرضا در جام جهانی دوره بعدی هم همراه با ۲ کمک داور دیگر کشورمان شرکت کند.

بی توجهی به افتخارآفرین‌ها در ایران امری معمولی است

سخندان درباره دلخوری فغانی از وضعیت داوری در فوتبال ایران گفت: به هر حال باید قبول کنیم در ورزش ایران حواشی و مشکلات زیادی وجود دارد. این موضوع تنها در فوتبال نیست بلکه در تمام رشته‌ها وجود دارد. به صورت معمول در ایران به قهرمانان و افتخارآفرین‌ها کم توجهی و بی احترامی می‌شود، اما دلیل اصلی مهاجرت فغانی، خانوادگی است و البته شاید بخش کوچکی از این تصمیم هم به حواشی مربوط باشد که در ایران وجود دارد.

فغانی برای قضاوت در لیگ استرالیا تصمیم خوبی گرفت

کمک سابق علیرضا فغانی در تورنمنت‌های بین المللی درباره اخبار ضد و نقیضی که در طول یک هفته اخیر درباره قضاوت کردن یا نکردن او در لیگ استرالیا مطرح شده بود، گفت: با توجه به آغاز زمان مدارس و مسافت زیادی که بین ایران و استرالیا وجود دارد، او باید همیشه در این کشور باشد. به همین دلیل نمی‌توانست در لیگ برتر ایران قضاوت کند. به نظر من فغانی تصمیم خوبی برای قضاوت در لیگ استرالیا گرفت چراکه اکنون هم می‌تواند آمادگی اش را حفظ کرده و هم با یک تیم داوری ایرانی در تورنمنت‌های بین المللی شرکت کند.

تا یک سال دیگر آرام آرام داوری را کنار می‌گذارم

کمک داور فوتبال کشورمان درباره اینکه خودش تا چند سال دیگر فعالیت خواهد کرد، گفت: من اواخر دوران داوری ام هستم و فکر می‌کنم تا یک سال دیگر باید آرام آرام این کار را کنار بگذارم. البته فیفا از لحاظ شرایط سنی مشکلی برای ادامه کار ندارد و می‌گوید داور یا کمک داوران با تجربه در صورت داشتن شرایط جسمانی مناسب مشکلی برای ادامه کار ندارند. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا روی سن داوران سخت گیر است و به همین دلیل از من درخواست کرد از تیم داوری ایران بیرون بیایم.


بیشتر بخوانید: چرا فغانی از ایران رفت؟


حق الزحمه داوران ایرانی خوب نیست

او درباره میزان مطالبات داوران و کمک داوران ایرانی از فدراسیون فوتبال و اینکه اگر مانند فغانی شرایط حضور در کشوری دیگر و دریافت دستمزدی بهتر را داشته باشد از ایران می‌رود یا خیر، گفت: حق الزحمه داوران ایرانی خوب نیست، اما در خارج از کشورمان با توجه به اینکه داوران مانند بازیکنان قرارداد حرفه‌ای امضاء کرده و شبانه روز در اختیار فدراسیون فوتبال هستند، وضعیت شان خیلی بهتر است. زمانی که بازی باشد قضاوت می‌کنند و در خارج از آن زمان هم طبق برنامه فدراسیون، تمرینات، کار‌های تئوری و عملی شان را انجام می‌دهند. باید قبول کنیم ما داورانی غیر حرفه‌ای هستیم. من از دستمزد فغانی در استرالیا بی خبر هستم، اما اطمینان دارم دریافتی اش در آن کشور خیلی بیشتر از ایران است.

سخندان: برای فغانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ بی توجهی به افتخارآفرین‌ها در ایران امری عادی است/ تا یک سال دیگر داوری را کنار می‌گذارم

تاکنون حق الزحمه داوری مان در جام جهانی ۲۰۱۸ را دریافت نکرده ایم

او افزود: برای قضاوت در لیگ ایران از کمیته داوران تمام مطالبات مان را گرفته ایم، اما فدراسیون به دلیل مشکلات موجود همچنان حق الزحمه حضورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ را از فیفا نگرفته است. از مسئولان فدراسیون درخواست کرده ایم همچنان این موضوع را پیگیری کند، اما پول خود فدراسیون هم از سوی فیفا پرداخت نشده است. انشالله شرایطی فراهم بشود که هم فدراسیون بتواند مطالباتش را دریافت کند و هم ما به پول مان برسیم.

امسال دستمزدمان افزایش نیافت

سخندان درباره احتمال افزایش دستمزد داوران و کمک داوران لیگ برتری با توجه به عقد قرارداد یک شرکت نفتی با فدراسیون برای حمایت مالی از کمیته داوران اظهار داشت: دستمزد‌های مان تاکنون افزایش نیافته، اما کلاس‌های پیش فصلی که سال‌های پیش برای داوران برگزار می‌شد شرایط خوبی نداشت. با این وجود امسال امکانات خیلی خوبی مانند هتل مناسب و مدرس خارجی برای ما تدارک دیدند. امیدوارم حامی مالی کمک بیشتری به کمیته داوران کند تا هم حق الزحمه‌ها بیشتر شده و هم امکانات بهتری در اختیارمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار