معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت:۱۰ هزار کنتور هوشمند در استان فارس نصب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: ۱۰ هزار کنتورهوشمند فهام برای مشترکین دیماندی و چاه‌های کشاورزی برقی استان تا پایان امسال سال نصب می‌شود.

مهدی طالبی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بیان کرد: از تعداد ۱۰ هزار کنتور هوشمند فهام برای مشترکان دیماندی و چاه‌های کشاورزی برقی استان ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه مربوط به بخش کشاورزی است.

او، با اشاره به اینکه با این روش، کنترل و نظارت برمصرف چاه‌های کشاورزی افزایش یافته است، تصریح کرد: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق، با اولویت استقرار سیستم قرائت از راه دور برای همه مشترکان به ویژه مشترکان بخش کشاورزی اعم از دیماندی و غیر دیماندی تحقق می‌یابد.

طالبی ادامه داد: درپنج ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نصب شده است، که تا پایان امسال ۱۰ هزاردستگاه کنتور هوشمند دیگر، ویژه مشترکان دیماندی در استان نصب می‌شوند و ۷۰ درصد از این کنتور‌ها بدون هیچ مشکلی به صورت آنلاین قرائت و براساس آن قبض پیامکی صادر و برای مشترکان ارسال می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: ارتقاء بهره وری، کاهش تلفات انرژی و فراهم کردن بستر مناسب برای مدیریت بار و مصرف مشترکان برق از مهمترین قابلیت‌های این طرح است.

او، افزود: کاهش تلفات غیرفنی درشبکه‌های برق، مدیریت تقاضا ازطریق تشویق آن‌ها به کاهش مصرف، مدیریت تقاضا از طریق محدودسازی دیماند، قطع برق مشترکان خاص درشرایط بحرانی شبکه‌های توزیع، قرائت خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها، از دیگر مزیت‌های اجرای طرح فهام است.

انتهای پیام/ت

نصب کنتور‌های هوشمند در فارس

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.