جمالی در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا با تحریم بانک مرکزی می‌خواهد فشار سیاسی عربستان را از دوش خود بردارد

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی در عمل فرقی با تحریم‌های گذشته ندارد و این اقدام آمریکا جنگ روانی بیش نیست.

آمریکا با تحریم بانک مرکزی می‌خواهد فشار سیاسی عربستان را از دوش خود بردارد/ این کشور در حال برگشت به  تحریم‌های ابتدایی و تشدید آن‌ها استمحمدجواد جمالی نوبندگانی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به تحریم‌ بانک مرکزی از سوی خزانه داری آمریکا، اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران این بار به ذیل حمایت از تروریسم مطرح شده، اما در عمل فرقی با تحریم‌های گذشته ندارد چرا که این بانک در گذشته نیز تحریم بوده و در ارتباطات محدودیت داشته است.

او افزود: معتقدم این اقدام آمریکا جنگ روانی بیش نیست و آنها این اقدام را در واکنش به حملات آرامکو انجام دادند تا فشار سیاسی عربستان را از دوش خود بردارند.

بیشتر بخوانید: ترامپ بانک مرکزی ایران را تحریم کرد 

جمالی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا در تناقض کامل با ادعا‌های رئیس جمهور این کشور در رابطه با مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است چرا که نمی‌شود همزمان با این درخواست جمهوری اسلامی را تحت فشار حداکثری قرار دهند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: معتقدم که به طور کلی دیگر برای آمریکا تحریمی نمانده که بخواهد علیه ایران به کار بگیرد، لذا در حال برگشت به لیست تحریم‌های ابتدایی و تشدید آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.