لاریجانی:

آمریکا و اسرائیل همواره از تروریست ها حمایت می کنند/ ایران به هیچ کس اجازه ماجراجویی در خلیج فارس را نمی دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل همواره به صورت پنهان از تروریست ها حمایت می کنند و این از چشم جهان پنهان نیست.

آمریکا و اسرائیل همواره از تروریست ها حمایت می کنند/ ایران به هیچ کس اجازه ایجاد نا امنی در منطقه را نمی دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه ملی در بندرعباس با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت:  در چنین روزی صدام در شرایط آغاز انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد، در شرایطی که ملت ایران پس از ۵۰ سال از دیکتاتوری پهلوی، تار و پود دست‌ نشانده‌های آمریکا را از بین برد.

او ادامه داد: در آن وضعیت آمریکا و دنباله‌ روهای ضدانقلابش در ایران و منطقه دست به ماجراجویی‌ها زدند، مسئله‌سازی‌های مختلفی ایجاد کرده و دست به ترور رهبران انقلاب اسلامی زدند، به دنبال تجزیه‌طلبی بودند و ده‌ها مسئله آفرینی دیگر و در چنین شرایطی صدام به ایران حمله کرد.

لاریجانی ادامه داد: سؤال این است صدام با چه توهمی و قصد و نیتی دست به این کار زد و خود را درگیر جنگ کرد.

او اضافه کرد: صدام با توجه به شرایط داخلی ایران و نیروهای مسلح، فرصت را مناسب دید که قادسیه‌ای جدید ایجاد و تکیه را از برادری اسلامی بردارد و گردن‌کلفت منطقه شود.

او گفت: ترامپ تنها به نفت و پول اعراب چشم دارد و این نگاه تحقیرآمیزی است و کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه باید با هم متحد شوند تا مانع از نفوذ آمریکا و اسرائیل در منطقه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:همه نیروهای مسلح ،نیروی دریایی ، هوایی و بسیج سرمایه مهم مملکت هستند که همواره امنیت و اقتدار کشور را حفظ کرده اند حمایت از مردم مظلوم سوریه نمونه بارز این سرمایه ارزشمند است. امروز قدرت تسلیحاتی نیروهای مسلح ایران قابل مقایسه با زمان دفاع مقدس نیست.

لاریجانی افزود: بدانید همین گروه های تروریستی مانند داعش به جان خود شما خواهند افتاد، آمریکا و اسرائیل همواره به صورت پنهان از تروریست ها حمایت می کنند و این از چشم جهان پنهان نیست.

او گفت: اسرائیل غده سرطانی و اصلی ترین عامل نا امنی منطقه و آمریکا حامی اصلی آن است و کشور ایران حامی همه کشورهای منطقه و خواستار اتحاد و اخوت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور آمریکا تعهد نداشتن این کشور را نسبت به هر پیمانی آشکار کرده است و بهانه جویی ها برای جا انداختن معامله قرن است تا حقوق فلسطینیان را نابود کند.

لاریجانی گفت : به کشورهای منطقه اعلام می کنیم نیروهای مسلح ایران خواستار ایجاد برادری مسلمانان و اتحاد شیعه و سنی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه است.

او  افزود: ایران و کشورهای منطقه عامل امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستند و به آمریکا اجازه ایجاد نا امنی در این منطقه نمی دهد و نیروهای مسلح و شجاع ایران  اجازه بازی با خلیج فارس را نمی دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جانباران،آزادگان و همه ایثارگران سرمایه های این کشور هستند و حفظ وحدت در داخل کشور و توجه به اصول از اصلی ترین وظایف  است که سبب عزت و سربلندی برای ملت می شود.

 لاریجانی افزود:  همه جریان ها و گروه های سیاسی از حواشی پرهیز کنند و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را که زمینه ساز وحدت و عزت ایران را را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.