قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آشنا کردن آمریکا با واقعیت‌های خود، مهم‌ترین ماموریت ظریف در نیویورک است

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: ظریف باید دنیا را با واقعیت‌هایی که امروز با آن مواجه است، آشنا کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص حضور آقای ظریف در نیویورک به منظور شرکت در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تکریم مواضع ایران در ابعاد مختلف منطبق با فرمایشات رهبری از مهم‌ترین اقداماتی است که وزیر امور خارجه کشورمان باید در این سفر در دستور کار خود داشته باشند.

او ادامه داد: خروج آمریکا از برجام از دیگر مسائل مهمی است که باید در این سفر به آن پرداخته شود.

قدیری ابیانه همچنین اظهار کرد: چیزی که در این سفر خیلی جدی باید به آن پرداخته شود، واقعیت‌هایی است که امروز آمریکا با آن مواجه است؛ مقامات آمریکایی به هر دروغی متوسل می‌شوند که ضعف خود را کتمان کنند و واقعیت‌هایی را که با آن مواجه هستند بپوشانند.

او افزود: یکی از دروغ‌هایی که آمریکایی‌ها خیلی بر آن اسرار دارند، حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان است؛ آمریکا، عربستان و هم‌پیمانان آنها، با متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی آمریکا، سعی در نادیده گرفتن ضعف خود در مقابل یمنی دارند که نزدیک به ۵ سال است تاسیسات حیاتی خود را از دست داده است.
 

بیشتر بخوانید: هر زمان کوتاه آمدیم، غربی‌ها یک گام جلو آمدند/ امروز جمهوری اسلامی ما در دنیا سرافراز است

قدیری ابیانه ادامه داد: آمریکا و هم‌پیمانانش مدام ایران را تهدید می‌کنند، اما می‌دانند پاسخ ایران قاطع خواهد بود و هر متجاوزی را از کار خود پشیمان خواهد کرد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام همچنین گفت: یکی دیگر از واقعیت‌هایی که آمریکای امروز با آن مواجه است، کاهش قدرت آن در جهان است. برای آمریکایی که خود را یک ابرقدرت در دنیا می‌داند، ننگ است که به کشوری مطیع خواسته‌های عربستان و کشور‌های دیگر تبدیل شود؛ آقای ظریف باید سران ملت‌ها را با این واقعیت‌های آمریکا آشنا کند.

قدیری ابیانه همچنین عنوان کرد: حضور در سازمان ملل، برنامه‌ها و سخنرانی‌ها در آن، فرصت خوبی برای طرح مواضع ایران است که آقای ظریف باید بدون هیچ ترسی، از جایگاه اقتدار، این ماموریت مهم را انجام دهد و مواضع جمهوری اسلامی ایران را عنوان کند.

انتهای پیام/

آشنا کردن آمریکا با واقعیت های خود

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار