بیش از سه تن نمک غیرمجاز در شهرستان بوشهر جمع‌آوری شد

بیش از سه تن نمک غیرمجاز دریا با تلاش بازرسان شبکه بهداشت، در شهرستان بوشهر جمع آوری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با اجرای طرح ضربتی در تابستان، ۲۸ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب ۱۴ گروه از عطاری‌های واقع در شهرستان بازدید کردند و بیش از سه تن نمک غیرمجاز دریا جمع‌آوری و نابود شد.

حسن فخرایی افزود: این‌گونه نمک‌ها ناخالصی‌هایی مانند شن، ماسه، خاک، گچ، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و آرسنیک دارند که منجر به بروز عوارض نامطلوب در دستگاه‌های گوارشی، کلیوی، کبدی، ریوی و جلوگیری از جذب آهن می‌شوند و  سرطان‌زا هستند.

او ادامه داد: با توجه به مصرف انواع نمک در آماده‌سازی غذا‌های عرضه‌شده در رستوران‌ها، غذا فروشی‌ها و منازل، و نقش تغذیه‌ای آن در رژیم غذایی، باید به‌طور ویژه بر کیفیت و فرایند مصرف آن نظارت شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط به‌طور مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی نظارت می‌کنند و همه اقلام مواد غذایی به ویژه نمک‌های خوراکی را بازبینی و در صورت مشاهده تخلف، محصولات بدون مشخصه بهداشتی و غیرمجاز را جمع‌آوری و نابود می‌کنند.

فخرایی گفت: با متخلفان، طبق قانون ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد جدی خواهد شد.

او از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

بیش از سه تن نمک غیرمجاز در شهرستان بوشهر کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.