رونق اقامتگاه‌های بوم گردی در خوزستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از گسترش کمی و کیفی اقامتگاه‌های بوم گردی در این استان خبر داد.

غلام شجاعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوشبختانه در طی چند سال اخیر با استقبال خوبی برای تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی روبرو شده ایم و درخواست‌های زیادی به خصوص از جانب روستاییان برای صدور پروانه ثبت شده است.

او دلیل استقبال روستاییان از احداث اقامتگاه‌های بوم گردی را علاوه بر بحث درآمد زایی، نبود هتل و مسافرخانه در روستا‌ها برای اسکان گردشگران و مسافران عنوان کرد.

شجاعی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۰ اقامتگاه در مناطق مختلف خوزستان فعالیت دارند و مجوز فعالیت برای آن‌ها صادر شده است، اظهار داشت: با ۶۰ درخواست صدور پروانه موافقت اولیه شده است و در حال انجام پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم و تکمیل مراحل اداری و اخذ استعلام‌ها و تامین زمین هستیم.

لزوم درخواست تقاضا برای تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی

این مقام مسئول بیان کرد: اشخاصی که متقاضی تاسیس اقامتگاه بوم گردی هستند، ابتدا باید درخواست اولیه خود را در اداره میراث فرهنگی ثبت کنند و سپس استعلامات و مجوز‌های لازم را از مراجع و سازمان‌های مربوطه همچون محیط زیست، منابع طبیعی و مسکن و شهر سازی دریافت نمایند و در آخرین مرحله پروانه نهایی را از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اخذ کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اذعان داشت: طبق آخرین اطلاعات، در حال حاضر شهرستان‌های ایذه و باغملک بیش‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی را دارند، ضمن اینکه شهرستان گتوند نیز پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته است.

غلام شجاعی تصریح کرد: در زمینه آموزشی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده که از آن جمله؛ برگزاری دوره‌های آموزشی با سرفصل‌های مشخص برای صاحبان اقامتگاه‌های بوم گردی است که موسسات آموزشی گردشگری این آموزش‌ها را به صورت دوره‌های یک روزه و در خود محل مورد نظر ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار