واکنش رامنی به تماس تلفنی جنجالی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین

سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا به افشاگری ماجرای مکالمه تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، میت رامنی، سناتور جمهوری خواه ایالت یوتا روز گذشته در واکنش به خبر مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود اعلام کرد اگر ترامپ از رئیس جمهور اوکراین خواسته باشد تا تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن –معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۰—را تسریع کند، «به شدت نگران کننده است».

او در یک پیام توئیتری نوشت: اگر رئیس جمهور [ترامپ] از رئیس جمهور اوکراین خواسته باشد یا او را تحت فشار گذاشته باشد که از رقیب سیاسی خود [جو بایدن] به طور مستقیم یا از طریق وکیل وی تحقیق کند، اقدامی بسیار نگران کننده است.

رامنی پس از آن چنین توئیتی منتشر کرد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ و وکیلش رودی جولیانی سعی داشتند ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کنند تا درباره فساد مالی هانتر بایدن، پسر جو بایدن تحقیق کنند و در این راه از شخص بایدن نیز تحقیق شود.

هفته گذشته، تعدادی از افشاگران ناشناس اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر بایدن شده است.

بیش از یک هفته پیش هم روزنامه واشنگتن پست در مطلبی فاش کرد که ترامپ از ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه نظامی آمریکا استفاده کرده تا دولت اوکراین را برای آغاز تحقیقات درباره فساد‌های جو بایدن تحت فشار قرار دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که رودی جولیانی قصد دارد بفهمد آیا تلاش‌های دیپلماتیک جو بایدن در اوکراین تأثیری در عضویت پسر وی در هیئت مدیره یک شرکت بزرگ اوکراینی داشته است یا خیر.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی در ماه ژوئیه را رد کرد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار