اجرای مجالس تعزیه در کاشان زادگاه پدر مرثیه سرایی ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: ۴۰ مجلس تعزیه همزمان با دهه اول و دوم محرم در کاشان زادگاه محتشم کاشانی، پدر مرثیه سرایی ایران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، گفت: این مجالس تعزیه توسط ۱۵ گروه تعزیه خوانی در کاشان، شهر و روستا‌های اطراف در دهه اول و دوم محرم برای علاقه‌مندان به هنر دینی و آیینی اجراشد.

او با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا هنر‌های دینی در جامعه نهادینه شود افزود: تعزیه از هنر‌های دینی ارزشمند است که توانسته است در بین مردم علاقمندان خود را پیدا و تثبیت کند.

به گفته او، طنین روح نواز نوا‌های محرم به زبان هنر و شبیه خوانی می‌تواند تاثیر بسزایی در مخاطبان ایجاد کند، چرا که حقیقت ناب فرهنگ عاشورا از زبان هنر بسیار گویاتر و برای مردم جلوه‌ای خاص دارد.

او، ضمن تقدیر از گروه‌های تعزیه خوانی فعال در شهرستان کاشان گفت: تعزیه شهرستان کاشان به قدری توانمند و دارای قابلیت است که در کشور صاحب نام و عنوان است و نسخ تعزیه میرعزای کاشانی بزرگترین میراث تعزیه کشور از افتخارات این شهرستان قلمداد می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اظهار امیدواری از حمایت بیشتر این هنر صورت گفت: تعزیه‌خوانی خوب و متعهدانه می‌تواند در راه انتقال فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت اثربخش شود چرا که امام حسین (ع) مظهر عشق و ایثار و آزادگی است و قیام آن حضرت نماد فتح الفتوحی که هر سال برای تاریخ تازه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری سوگ تعزیه خوانان در شهر محتشم کاشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.