رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مطرح کرد:

ثبت داروهای ایرانی در کشورهای اروپایی/ تیر دشمنان در حوزه دارو به سنگ خورده است/ در صنعت بسته بندی دارو خودکفا هستیم

شیبانی گفت: اکنون بیش از ١٠٠ شرکت داروسازی داخلی دارو تولید می‌کنند و داروهای بایوتک و نانو داروها ایرانی در کشورهای اروپایی ثبت شده است.


ثبت داروهای ایرانی در کشورهای اروپایی/ تیر دشمنان در حوزه دارو به سنگ خورده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در افتتاحیه نمایشگاه ایران فارما که در مصلی امام خمینی ره برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و یاد شهدای عرصه سلامت به ویژه شهدای حوزه دارو و داروسازی را گرامی میداریم.

او ادامه داد: ایران فارما در زمانی برگزار می‌شود که مورد هجمه مدعیان حقوق بشر و دموکراسی هستیم و اینها به دروغ می‌گویند که دارو تحریم نیست اما به دلیل تحریم های ظالمانه کودکان و بیماران خاص سرطانی دچار چالش شدند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: ما تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کردیم و ایران فارما تجلی این موضوع است، اکنون بیش از ١٠٠ شرکت داروسازی داخلی دارو تولید می‌کنند و  داروهای بایوتک و نانو دارو‌ها ایرانی در کشور‌های اروپایی ثبت شده است و این افتخار و هشداری است برای کسانی که بر ایران تحریم اعمال می‌کنند و باید بدانید که تیر دشمنان در حوزه دارو به سنگ خورده است.

شیبانی گفت: فضای نمایشگاهی ایران فارما با افزایش ٣٠ درصدی با حضور ۵۵٠ شرکت داخلی و داخلی برگزار شده است، باید توجه داشت که رونق صنعت داروسازی موجب رونق صنایع وابسته مانند مواد اولیه می‌شود، ما در صنعت بسته بندی دارو خودکفا هستیم و از ۴ قاره شرکت کننده داریم و این معنای تبدیل تحریم‌ها به فرصتهاست.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی یادآوری کرد: نمایشگاه کتب علوم پزشکی و ۵٠ کارگاه تخصصی در کنار ایران فارما برگزار می‌شود .

در ادامه محمد خدادادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز قدرت اصلی در دست رسانه است، قدرت اطلاعات امروز نیاز هر فردی است ما در گذشته انحصار اطلاعات داشتیم اما امروز با تحولات هر فردی یک تلفن همراه دارد و بستر اطلاع رسانی در اختیار همه افراد قرار دارد، امروز جریان اطلاعات بستر شریک سازی در اداره جامعه و زندگی افراد است اما در گذشته رسانه برای تبلیغ بود و شرکت‌ها شرکای خود را پیدا می‌کردند.

او ادامه داد: بهداشت درمان و دارو بخشی از زندگی مردم است و فقط پزشکان و داروسازان اطلاعات در این حوزه ندارند و همه افراد دسترسی به اطلاعات در حوزه سلامت دارند و تبادل اطلاعات نیاز ضروری مردم است و آنچه که نیاز هر بخشی از جامعه بوده این است که به اطلاعات توجه ویژه داشته باشیم.

خدادادی تصریح کرد: امروز رسانه‌ها باید به بعد از خبر توجه کنند، چرا که خبر در فضای مجازی است، نمایشگاه ایران فارما فرصتی است که رسانه‌ها کارکرد تخصصی داشته باشد، نمی‌توان خبر تولید کرد اما مخاطب را ندید و به خواسته‌های مخاطبان توجه نکرد و این نمایشگاه بستر تخصصی سازی در حوزه سلامت را فراهم می‌کند.

او اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی در حوزه سلامت و سایر حوزه‌ها نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصت هستند و امکان پیشرفت و اثرگذاری را بیشتر می‌کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار کرد: امروز جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده و جنگ اصلی جنگ افکار عمومی است و سعی دارند اراده‌ها را تضعیف کنند، اما اراده‌ ملت ایران روز به روز قوی تر و محکم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

۱۰۰ شرکت داخلی دارو تولید می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار