در آینده‌ای نزدیک؛

پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند بهبهان از بهره برداری این پالایشگاه گاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند بهبهان، امروز ۲ مهرماه در حاشیه بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از پالایشگاه گاز بیدبلند گفت: پس از سال‌ها رکود در شرایط حساس بین المللی و در سخت‌ترین شرایط از نظر سرمایه‌گذاری، خوشبختانه این پروژه به مرحله‌ای رسیده که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه پالایشگاه گاز بید بلند از نظر سرمایه‌گذاری و ظرفیت در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است، بیان داشت: در چنین شرایطی افتتاح این پالایشگاه گازی یک بمب خبری است و صندوق توسعه ملی و سهامدار آن یعنی هلدینگ خلیج فارس را به منزل مقصود می‌رساند.

امین نژاد اظهار کرد: ثروتی که سالیان سال در منطقه سوزانده و آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده است، اکنون و با راه اندازی این پروژه جمع آوری خواهد شد و به عنوان خوراک مورد استفاده این پالایشگاه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند در ادامه افزود: در گذشته به دلیل نبود چنین پروژه‌هایی که بدون فرآوری و ارزش افزوده هستند، گاز‌های همراه نفت در هوا سوزانده می‌شدند، اما اکنون و با بهره‌برداری از این پالایشگاه بخش اعظمی از این گاز‌ها جمع آوری و در پالایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار سود عاید اقتصاد کشور خواهد شد و نقش بسیار موثری نیز در این زمینه خواهد داشت. در حال حاضر پروژه دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام خواهد گرفت هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/گ

بهره برداری از پالایشگاه بید بلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.