مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

۱۲۰۰میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات از قبیل میز، نیمکت، رایانه، صندلی و میز آموزگار و سایر امکانات مورد نیاز مدارس این استان خریداری و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پیروز کرمی مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس مناطق مختلف این استان بویژه حاشیه‌های شهر‌ها از این تجهیزات بهره‌مند شده اند.

امسال زیر سازی و آسفالت محوطه بیش از ۲۲ مدرسه شامل آموزشگاه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در قالب ۶۰ هزار متر مربع در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

او افزود: اعتبار هزینه شده در این زمینه افزون بر ۳۱ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال آن به خرید ایزوگام برای پشت بام ۱۴۲ مدرسه استان اختصاص یافت.

کرمی بیان کرد: هنوز نیز مدارس زیادی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیاز به تعمیر پشت بام و بهسازی محوطه دارند و می‌طلبد اعتبار ویژه‌ای در این خصوص تخصیص یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به آمار دریافت شده از سوی آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌های مختلف این استان، یک هزار و ۱۰۵ مدرسه با ۲ هزار و ۶۷۰ کلاس درس نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند.

۲۸۴ میلیارد ریال اعتبار در سال مالی ۹۷-۹۶ به تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

امسال ۱۴۱ مدرسه در قالب ۴۵۲ کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد در این استان مجهز می‌شوند.

هم اینک ۱۱۵ طرح نیمه تمام مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۹۵ درصد از آن‌ها امسال فعال شده اند.

۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم روز دوشنبه یک مهر ماه امسال همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را در این استان آغاز کرده و روانه کلاس‌های درس شدند.
 
انتهای پیام/ک

خریداری ۱۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.