ورزش همگانی مبتنی بر زندگی فعال و پرنشاط شکل بگیرد

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت:ورزش همگانی مبتنی بر زندگی فعال و پرنشاط شکل بگیرد، هرچه توان داشته باشیم حمایت‌های مادی و معنوی از چنین طرح‌ها خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،جعفر سطوتی مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه جهانی رتبه‌بندی بازیکنان اظهار داشت: بعد از آشنایی از ایجاد سامانه رتبه‌بندی جهانی بازیکنان خوشحال شدم، امیدواریم این طرح با موفقیت حرکت کند و استان اصفهان که اولین الگو است به خوبی کار کند تا در سطح کشور توسعه پیدا کند.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: توسعه ورزش همگانی در برنامه ششم تصریح شده است و در دستور کار کل نظام است، اما وزارت ورزش و جوانان متولی اصلی این کار است؛ حمایت‌های خوبی انجام شده و قانون‌گذار نیز توجه لازم را داشته است.

او در ادامه عنوان داشت: توسعه اقتصاد ورزش از دیگر دغدغه‌های ما در وزارت ورزش و جوانان است، وضعیت فعلی کشور در این زمینه خوب نیست و نسبت به اقتصاد ورزش کم‌توجهی شده است؛ اقتصاد ورزش می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

سطوتی با بیان این‌که تولید تجهیزات ورزش یکی از مصادیق اقتصاد ورزش است، گفت: این طرح سامانه رتبه‌بندی از راه‌کار‌هایی است که به توسعه ورزش همگانی و اقتصاد ورزش کمک خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ورزش همگانی مبتنی بر زندگی فعال و پرنشاط شکل بگیرد، هرچه توان داشته باشیم حمایت‌های مادی و معنوی از چنین طرح‌ها خواهیم داشت.

او در پایان خاطر‌نشان کرد: به دلیل سطح زندگی غیرفعال هزینه‌های زیادی را در کشور می‌دهیم و بسیاری از بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی است، این الگو‌ها می‌تواند کمک کند تا ورزش و فعالیت فیزیکی در سطح کشور افزایش پیدا کند و از بیماری‌ها پیشگیری شده و هزینه‌های درمان نیز کاهش پیدا کند.

رسول رضوانی نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم با ایجاد این سامانه مسیری برای پیشرفت آینده ورزش کشور ایجاد کرده باشیم؛ امشب از ایده‌ای رونمایی می‌شود که بیش از یک دهه روی آن فکر شده است تا میزان ورزش کردن بیشتر شود.

مدیر هلدینگ رضوانی افزود: سایت رنکینگ با این نگاه کار خود را شروع کرد و امروز آماده بهره‌برداری است که بتواند سبب افزایش فعالیت‌های ورزشی در بین مردم شود، امیدوارم بعد از یک دوره شش ماهه این سایت را به کشور‌های دیگر نیز انتقال دهیم.

او در ادامه عنوان داشت: هر کسی بازی می‌کند، آن را ثبت کند و از همین رو جایگاه وی مشخص شود و سبب ایجاد رقابت بین همه ورزشکاران حتی آماتور‌ها می‌شود؛ در آبان ماه و با همین سامانه در شش رشته ورزشی مسابقات محلی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

 

مراسم رونمایی از سامانه جهانی رتبه‌بندی بازیکنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.