دود آتش اندونزی در چشم مالزیایی‌ها

آتش سوزی در جنگل‌های اندونزی سبب شده دود غلیظی به کشورهای مالزی و سنگاپور روانه شود و این کشور در حالت فوق‌العاده قرار بگیرد، مدارس تعطیل و نیم میلیون ماسک در آن توزیع شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آتش سوزی گسترده در جنگل های اندونزی، مسوولین کشور مالزی نیم میلیون ماسک صورت را به ساکنان شهرهای مجاور با کشور اندوزی توزیع کردند.  ظاهرا آتش سوزی‌های گسترده در اندونزی سبب شده دود غلیظی به کشورهای همسایه روانه شود.

دود آتش اندونزی در چشم مالزیایی‌ها

در هفته‌های اخیر آتش سوزی شدید جنگلی در مناطق سوماترا و کالیمانتان کشور اندونزی رخ داده است. بنا بر اعلام مقامات این کشور، تا کنون، بیش از ۹۳۰،۰۰۰ هکتار (حدود ۲.۳ میلیون هکتار) از جنگل‌ها سوخته، صدها نفر از ساکنان این مناطق تخلیه و بیش از ۹۰۰۰ آتش نشان برای نبرد با شعله‌های آتش مستقر شده‌اند.

کشور سنگاپور و مالزی نیز در نزدیکی این جنگلها هستند که حالا با گسترش اتش سوزی، در دو هفته اخیر این دو کشور در حالت فوق العاده قرار گرفته و کیفیت هوا به سطح ناسالم رسیده است و ۴۰۹ مدرسه قبل از آغاز اولین روز از سال تحصیلی خود تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

گفته می شود این آتش سوزی توسط کشاورزان با استفاده از تکنیک های برش و آتش زدن برای پاکسازی زمین های زراعی‌شان ایجاد شده است. دقیقا همان روشی که تابستان امسال منجر به آتش سوزی غیرقابل کنترل در آمازون برزیل شد.

تصاویر روزهای گذشته نشان می دهد برجهای دوقلوی پتروناس در کوالالامپور مالزی از دود خاکستری پوشانده شده اند. رسانه های محلی گزارش دادند که بسیاری از ساکنان ماسک صورت خود را پوشیده اند و در خانه های خود مانده اند.

ظاهرا این آتش سوزی‌ها موضوع جدیدی نیست، اما پایدار است. سالها است که آتش سوزی در سوماترا باعث شده که مردم اندونزی، سنگاپور و مالزی زیر دود خفه شوند. در بعضی مواقع، API در اندونزی به عدد ۱۰۰۰ میرسد که دید را به زیر ۱۰۰ متر کاهش میدهد.

مقامات اندونزی سعی کرده‌اند جلوی آتش سوزی را بگیرند که البته تا این لحظه موفق نبوده اند. با این حال به دنبال مسبب اصلی این حادثه هستند و  اعلام کرده اند افراد مسئول در این اتفاق تا ۱۰ میلیارد روپیه (۷۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا) جریمه خواهند شد و تا ۱۰ سال به حبس نیز محکوم می‌شوند.

چندی پیش رئیس جمهور اندونزی، جوکو ویدو، با تأیید تأثیرات این دود بر سنگاپور و مالزی گفته است که از این آتش سوزی احساس خجالت می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار