رئیس‌جمهور ونزوئلا همتای آمریکایی خود متهم به تلاش برای تغییر رژیم در این کشور برای انحراف اذهان عمومی از طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان آمریکا کرد.

مادورو: ترامپ برای انحراف اذهان عمومی از استیضاح به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکو پرس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او تلاش می‌کند تا با تغییر رژیم در ونزوئلا، توجه افکار عمومی را از طرح استیضاح او  منحرف کند.

مادورو در بازگشت از سفر روسیه گفت تمرکز ترامپ به تغییر رژیم در ونزوئلا با هدف انحراف اذهان عمومی از موضوع استیضاحش صورت می‌گیرد. او با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: تصاویر مربوط به «چهره منزجرکننده» ترامپ در هنگام سخنرانی برای «سگ‌های دست آموز امپریالیسم آمریکا» مایه شرمساری بود، زیرا منعکس کننده حساسیت کشنده رئیس جمهور آمریکا درباره برکناری اش بود.

از بهمن سال گذشته که خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اعلام کرد فشار‌ها بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا نیز تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده که سه شخص و ۱۶ موسسه را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار