نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه صدها غیرنظامی را ربودند

گروهی از شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا در سوریه در روزهای گذشته با یورش به منازل مردم در استان حسکه صدها غیر نظامی را ربودند.

نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه صدها غیرنظامی را ربودندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) تحت حمایت آمریکا طی یک یورش صدها نفر را در استان «حسکه» واقع در شمال شرقی سوریه ربودند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی» منابع محلی یکشنبه به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفتند که شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا با یورش به منازل مردم در شهر‌های «راس العین»، «الشدادی»، «تمر» 300 غیرنظامی را ربودند تا آن‌ها را به اجبار جذب نیروهای خود کنند.

این در حالی است که ساکنان شهر الشدادی در 24 سپتامبر (سه شنبه دوم مهر) با حضور در خیابان‌ها خواستار خروج شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا از این شهر شدند.

وزارت امور خارجه سوریه در 15 سپتامبر طی نامه‌هایی به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه خود را علیه سوری‌ها در حسکه، دیر الزور، رقه و حلب ادامه می‌دهند.

در این نامه‌ها آمده است که این شبه نظامیان توسط آمریکا و ائتلاف تحت رهبری آمریکا حمایت مالی، نظامی می‌شوند.

آمریکا بیش از سه سال است که محموله‌های سلاح و ادوات نظامی لجستیک برای شبه‌نظامیان کُرد در شرق و شمال شرق سوریه ارسال می‌کند و این روند مستمر ادامه داشته است. تاکنون بیش از هزار و هفتصد کامیون سلاح به شرق سوریه ارسال شده و این منطقه توسط آمریکا در ماه‌های اخیر غرق سلاح شده است.

منابع خبری در همین رابطه هفته گذشته از ارسال 200 کامیون حاوی سلاح از سوی آمریکا برای شبه‌ نظامیان کُرد در شرق سوریه خبر دادند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار