تولید اولین باتری با قدرت جذب دی اکسیدکربن توسط محققان ایرانی

دانشمندان ایرانی در تلاش برای تولید باتری هایی با سازگاری بیشتر با محیط زیست، از تولید باتری مبتنی بر جذب دی اکسیدکربن خبر داده اند که تا ۵۰۰ بار قابل شارژ مجدد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این باتری در مقایسه با باتری های لیتیومی عادی در ابعاد و حجم مشابه می تواند تا هفت برابر بیشتر انرژی را در خود ذخیره کند و لذا در صورت افزایش قابلیت شارژ مجدد جایگزینی مناسب برای باتری های قدیمی لیتیومی است.

تولید اولین باتری با قدرت جذب دی اکسیدکربن توسط محققان ایرانی

پژوهشگران ایرانی در دانشگاه ایلینویز شیکاگو (UIC) که این باتری را ابداع کرده اند می گویند با طراحی مجموعه ای از واکنش های الکتروشیمیایی در این باتری توانسته اند دی اکسیدکربن را به کربنات جامد مبدل کنند.

علیرضا احمدی پریداری طراح اصلی این باتری دی اکسیدکربن در این مورد گفته است: برای افزایش قابلیت شارژ مجدد باتری یادشده پوسته های نانوی دی سولفید مولیبدن به کاتالیزور کاتد اضافه شده اند و نوع جدیدی از الکترولیت هیبریدی ساخته شده از یک مایع یونیزه شده و دی متیل سولفوکسید به کار گرفته شده اند.

به گفته امین صالحی خوجین، دیگر همکار این طرح، ترکیبات خاص به کار گرفته شده در این باتری، تولید اولین باتری طبیعی از جنس کربن و لیتیوم را ممکن کرده است.

برای تجاری سازی این محصول هنوز راه درازی در پیش است.

از دیگر محققان ایرانی دست اندر کار این طرح می توان به لیلی مجیدی، محمد اسدی،امیر چرمانی، سینا رستگار،زهرا همت، بهارک سیاح پور، بدری نریانان و پدرام عباسی اشاره کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار