معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهرگفت: با وجود تجهیز مدارس روستایی خرمشهر ، به دلیل نداشتن سرایدار و نگهبان وسایل و تجهیزات آموزشی این مدارس به سرقت می‌رود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدعلی احمدزاده معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهر دوشنبه نبود سرایدار را مشکل جدی مدارس روستایی این شهرستان بیان کرد و گفت: با وجود تجهیز مدارس روستایی خرمشهر اما به دلیل نداشتن سرایدار و نگهبان وسایل و تجهیزات آموزشی این مدارس به سرقت می‌رود.

او شمار مدارس روستایی بدون سرایدار خرمشهر را ۱۴ واحد آموزشی بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴ مدرسه روستایی نیاز به نگهبان و یا سرایدار دارند لذا از دهیاری ها و شورای روستایی خواسته شده از محل اعتبار خود نگهبان برای نگهداری اموال مدارس استخدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهرگفت: علاوه بر این سه مدرسه از مدارس روستاهای غرب کارون فاقد دیوار کشی هستند لذا وسایل ، کابل های برق و سایر تجهیزات این مدارس سرقت می شوند.

احمدزاده همچنین به کمبود ۵۰ معلم در مدارس ابتدایی خرمشهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کمبود نیروی معلم با اضافه کاری سایر معلمان جبران شده است.

او شمار دانش آموزان ابتدایی شهرستان خرمشهر را ۲۳ هزار نفر بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد چهار هزار دانش آموز کلاس اولی در ۹۰۲ کلاس در ۱۲۷ مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه تعداد کل دانش آموزان روستایی شهرستان خرمشهر را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: یکهزار و ۱۰۰ دانش آموز در روستاهای غرب کارون مشغول به تحصیل هستند.

احمدزاده در بخش دیگری به افتتاح مدرسه ابتدایی در روستایی سوئیچتیه یک خبر داد و افزود: فردا سه شنبه مدرسه ۶ کلاسه روستای سوئیچتیه یک که به همت یک فرد خیر مدرسه ساز ساخته شده تحویل آموزش و پرورش می شود.

احمدزاده آماده سازی سه مدرسه ابتدایی در روستاهای غرب کارون را یادآور شد و گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه روستای سبعه، مدرسه ۶ کلاسه در روستای دیم بن نجم و مدرسه ۶ کلاسه در روستای مکسر در حال تعمیر و آماده سازی است که پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/ د

مدارس روستایی خرمشهر سرایدار ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.