مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل آماده حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد طرح‌های گردشگری آبی در استان است.

حمایت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه‌گذاران گردشگری آبی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمود باقری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری آبی گفت: میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های پرداخت تسهیلات بانکی، اعطای مجوز و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

او بیان کرد: سواحل سد کوثر، رودخانه‌های زهره و بشار از مهمترین مناطقی است که در استان ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری آبی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در برخی مناطق مانند سد شاه قاسم، برم الوان زیرساخت‌هایی برای گردشگری آبی ایجاد شده، اما در برخی نقاط با وجود طبیعت بسیار زیبا، اما به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم امکان اسکان گردشگر وجود ندارد.

باقری ادامه داد: مجموعه پارک آبی در یاسوج را مهمترین زیرساخت در حال اجرا در زمینه گردشگری آبی در استان است که امسال به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح پارک آبی و هتل چهار ستاره یاسوج اختصاص یافته است.

او افزود: این طرح در زمینی به مساحت حدود یک هکتار احداث می‌شود و استخر، بدن‌سازی، بیلیارد، حمام نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و سرسره‌های آبی از بخش‌های پارک آبی است.

هیدروتوریسم یا گردشگری منابع آبی شاخه‌ای از گردشگری است که با تکیه بر شناسایی و برخورداری از علم بهره برداری از منابع آبی بدون لطمه زدن به محیط زیست و منابع طبیعی جایگاه خوب و پردرآمدی را در زمینه جلب مسافر و گردشگر در کشور‌های دنیا به خود اختصاص داده است.

تماشای ساحل رودخانه‌ها، آبشار‌ها، چشمه‌ها، قنات، سازه‌های آبی نظیر سد، بند‌های خاکی و استخر‌های طبیعی و نیز قایق سواری در آب‌های خروشان در جای جای کره خاکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

باقری افزود: هم اینک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان در دست اجراست که پیش بینی اشتغال آن‌ها ۲ هزار و ۳۰ نفر است.

باقری گفت: ۲۸ مجموعه گردشگری، ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت هستند.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان  سالیانه میزبان سه میلیون نفر گردشگر است.

این استان دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/پ

گردشگری آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.