نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان داد؛

افزایش حمایت از استیضاح و برکناری ترامپ در میان مستقل‌ها و جمهوری‌خواهان

بر اساس نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان، حمایت از استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در میان افراد مستقل و جمهوری‌خواهان افزایش یافته است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان: حمایت از استیضاح ترامپ در میان مستقل‌ها و جمهوری‌خواهان افزایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در گزارشی نوشت بر اساس نتایج نظرسنجی جدید که پس از اعلام درخواست استیضاح رسمی ترامپ توسط دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت، با افزایش حمایت از این اقدام در میان افراد مستقل و جمهوری خواهان، آمریکایی‌ها در خصوص استیضاح رئیس جمهور و برکناری وی از قدرت تقریباً به دو دسته برابر تقسیم شده اند.

حدود نصف یا ۴۷ درصد (از آمریکاییها) از استیضاح رئیس جمهور و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۱ درصد در نظرسنجی سی ان ان در ماه مه از این مسئله حمایت می‌کردند.

درصد طرفداران استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت اکنون کمی بیش از مخالفان آن است. درصد مخالفان استیضاح در نظرسنجی جدید سی ان ان ۴۵ درصد است، در حالی که در ماه مه ۵۴ درصد بود. درصد مخالفان استیضاح به کمترین میزان خود در نظرسنجی‌های سی ان ان درباره این مسئله رسیده است.

این تغییر از ماه مه عمدتاً در میان افراد مستقل و جمهوری خواهان صورت گرفته است. حدود سه چهارم دموکرات‌ها از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند که در ماه مه نیز تقریباً همین میزان بود، در حالی که حمایت از این مسئله در میان افراد مستقل با ۱۱ درصد افزایش به ۴۶ رسیده و در میان جمهوری خواهان با هشت درصد افزایش به ۱۴ درصد رسیده است.

این تغییر همچنین به طور چشمگیری در میان آمریکایی‌های جوانتر صورت گرفته است. ۶۰ درصد از افراد زیر ۳۵ سال اکنون می‌گویند از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت حمایت می‌کنند، در حالی که این میزان در ماه مه ۴۳ درصد بود. حمایت از این مسئله در میان آمریکایی‌های مسن‌تر تقریباً ثابت باقی مانده است (۴۲ درصد اکنون در مقابل ۴۰ درصد در ماه مه). نظرسنجی قبلی سی ان ان درباره استیضاح چنین شکاف چشمگیری را از لحاظ سن نشان نداده بود.

تغییر بر حزب جمهوری خواه متمرکز است. حمایت از استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت در میان جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به جمهوری خواه زیر ۵۰ سال از ۹ درصد در ماه مه به ۲۲ درصد در حال حاضر رسیده، در حالی که دیدگاه‌های جمهوری خواهان و افراد متمایل به جمهوری خواه مسن‌تر تقریباً بدون تغییر و به میزان هشت درصد در حمایت از استیضاح و برکناری از قدرت، باقی مانده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد ۴۸ درصد (پاسخ دهندگان) می‌گویند ترامپ برای کسب برتری سیاسی در برابر یک رقیب احتمالی (در انتخابات ریاست جمهوری) سال ۲۰۲۰ (آمریکا) در مکالمات خود با رئیس جمهور اوکراین به طور نامناسب از اختیارات ریاست جمهوری استفاده کرده است، در حالی که ۳۹ درصد می‌گویند وی چنین کاری نکرده و ۱۰ درصد می‌گویند اطلاع کافی درباره این مسئله ندارند.

شکاف حزبی در خصوص این مسئله مشهود است: ۷۴ درصد دموکراتها، ۴۷ درصد افراد مستقل و ۱۷ درصد جمهوری خواهان می‌گویند ترامپ به طور نامناسب از قدرت استفاده کرده است. ۷۱ درصد جمهوری خواهان می‌گویند اقدامات ترامپ در این وضعیت استفاده نامناسب از قدرت نبوده است.

این نظرسنجی از طریق تلفن ثابت و همراه در فاصله زمانی ۲۴ تا ۲۹ سپتامبر (دوم تا هفتم مهر) صورت گرفته است و هزار و ۹ بزرگسال در سراسر آمریکا در آن شرکت کرده اند. نتایج این نظرسنجی در میان کل نمونه با حاشیه خطای نمونه گیری مثبت یا منفی ۳.۵ درصد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار