معاون فرهنگی ستاد اربعین کشور مطرح کرد؛

پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای دانشجویان و مبلغین است

حجت‌الاسلام احمد‌ی گفت: دانشجویان و مبلغین در این مسیر باید علاوه بر فضیلت زیارت، به لحاظ مسائل تبلیغی نیز اثر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، همایش پیاده روی بزرگ اربعین و فرصت‌های تبلیغی با حضور دانشجویان و مبلغین دانشگاه باقرالعلوم و امام رضا علیه السلام با حضور احمدی معاون فرهنگی ستاد اربعین کشور و با هدف معرفی اساتید و دانشجویان به نهاد‌های فعال در پیاده روی اربعین جهت بهره مندی از ظرفیت تبلیغی آن‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد‌ی در این همایش گفت: پیاده روی بزرگ اربعین فرصتی مناسب برای دانشجویان و مبلعین است که علاوه بر فضیلت زیارت، در این مسیر به لحاظ مسائل تبلیغی نیز اثر گذار باشند.

او در ادامه شناخت کامل فرهنگ، توجه به آداب و رسوم، پیروی از قوانین عراق را لازمه سفر زیارتی عتبات دانست و افزود:بایستی از بروز رفتار‌هایی که منجر به نفاق و اختلاف میشود به شدت پرهیز کرد.

معاون فرهنگی ستاد اربعین همچنین در ادامه با اشاره به نقش مبلغین و دانشجویان، به عنوان سفیران تبلیغی و رسانه‌ای، شناخت وهماهنگی با شرایط فرهنگی، سیاسی و دینی عراق را در طرح موضوعات تبیینی و تبلیغی و انطباق ابن شرایط با موضوعات را حائز اهمیت دانست.

او همچنین گفت: در راستای این مسئله مباحث پژوهشی و علمی مشترکی با نهاد‌های علمی عراق پیرامون رفتارشناسی، نگرش، فرهنگ و مباحث طبقاتی شده، ولی کافی نیست.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان تقویت مرجعیت دینی در عراق با محوریت آیت الله سیستانی، تکریم مردم عراق به عنوان میزبان و احترام به حاکمیت دولت عراق را سه رویکرد اصلی ستاد اربعین دانست.

انتهای پیام/الف

فرصتی مناسب برای دانشجویان و مبلعین در پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.