مالیات سنگین؛ ترفند دیگر صهیونیست‌ها برای اعمال فشار علیه فلسطینیان ساکن قدس

مقامات صهیونیست که از هیچ کاری برای اعمال فشار علیه فلسطینیان دریغ نمی‌کنند؛ این‌بار گرفتن مالیات را ابزار رسیدن به خواسته خودشان قرار داده‌اند.

مالیات سنگین؛ ترفند دیگر صهیونیست‌ها برای اعمال فشار علیه فلسطینیان ساکن قدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، رژیم اشغالگر قدس از طریق اعمال مالیات‌های سنگین و فشار بر فلسطینیان برای فلج کردن چرخ زندگی آن‌ها در قدس، همچنان به سیاست‌های شهرک سازی خود ادامه می‌دهد. اعمال اینگونه فشار‌های سازمان یافته و هدفمند باعث بسته شدن بازار‌های تاریخی شده است که اهالی قدس صد‌ها سال است در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

خبرنگار این شبکه در قدس در گزارشی با اشاره به این که رژیم اشغالگر در قدس اشغالی از هیچ تلاشی برای اعمال فشار بر فلسطینیان ساکن قدس فروگذار نمی‌کند، افزود: از جمله این کارها، اقدام علیه مغازه‌های فلسطینیان در بخش قدیمی قدس و اعمال مالیات‌های مختلف از جمله مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و نیز جریمه‌های سنگینی است که کمترین توصیفی که می‌توان برای آن‌ها به کار برد کلمه ”جنون آمیز“ است.

«نور السلایمه» تاجر اهل قدس گفت: ”اگر برنامه ملی جامعی برای احیای این بازار‌ها وجود نداشته باشد باید فاتحه قدس و بخش قدیمی این شهر را خواند. یعنی شما امروز مرا اینجا می‌بینید ولی ممکن است فردا دیگر اینجا نباشم. “

در ادامه گزارش آمده است: اقدامات رژیم اشغالگر و اعمال مالیات‌های سنگین باعث شده است بسیاری از تجار مغازه‌های خود را به سبب بدهی‌های سنگین مالیاتی که مقامات رژیم اشغالگر بر آن‌ها تحمیل کرده‌اند، ببندند. برخی از این افراد به بهانه پرداخت نکردن مالیات بازداشت شده‌اند و برخی دیگر نیز هنوز منتظر سرنوشت نامعلوم خود هستند.

یکی از اهالی بخش قدیمی قدس گفت: ”ما اهالی بخش قدیمی قدس برای حفظ بقای خود در این بخش از شهر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. مالیات‌های سنگینی بر تجار تحمیل می‌شود.“

در ادامه گزارش با اشاره به قدمت تاریخی بازار‌های قدس آمده است: «تاریخ و تمدن کهن این بازار‌ها به خوبی نشان دهنده ماهیت فلسطینی این بازارهاست، اما اگر اهالی قدس در میان اعراب یا مسلمانان حامیانی پیدا نکنند اقدامات رژیم اشغالگر این ماهیت فلسطینی را از بین خواهد برد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار