ادبیات در هفته ای که گذشت؛

خبر خوش وزارت ارشاد برای کتابفروشان چه بود؟

مهمترین اخبار حوزه ادبیات از تاریخ ۶ تا ۱۲ مهر را با یک کلیک بخوانید.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهران برگزار شد/«حال خوش خواندن» باز هم شعار هفته کتاب شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهران برگزار شد/ معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهران،در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم مرتضی نظری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران گفت: من این جمع را اهل زندگی و اهل حال خوش نام نهاده‌ام. فضای حاکم بر مدارس ناخواسته خلاقیت و قوه خیال پردازی را از بچه‌ها می‌گیرد. مدرسه‌ها محلی برای کاهش پرواز پرنده‌های خیال کودکان شده اند.

او افزود: کاش در نظام تربیتی ما فرصت و مجالی برای رویاپردازی خیال و در کنارش فن بیان حاصل می‌شد. در یک کلام کاش مدارس محلی برای ورزیدگی خیال، بیان و ارتباط بود. یکی از داوران جشنواره قصه گویی از سطح کار‌های ارائه شده در این دوره جشنواره احساس رضایت کرد. امسال ابتکاری که در برگزاری جشنواره قصه گویی در استان تهران انجام دادیم این بود که سه داور نوجوان در استان تهران داریم؛ چقدر خوب که داورانی از جنس خود قصه‌ها آثار را داوری کردند.

پرداخت مطالبات کتابفروشان در طرح تابستانه کتاب ۹۸

مطالبات کتابفروشی های دارای فروش در طرح تابستانه کتاب۹۸ پرداخت شد.به دلیل محدودیت‌های مالی، نگرانی‌هایی در مورد پرداخت دیر هنگام مطالبات کتابفروشی‌ها وجود داشت، اما خوشبختانه به دلیل باور راسخ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت گیری مناسب توزیع یارانه‌ای و تاثیرگذار بودن این طرح در چرخه نشر، یارانه کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب ۹۸ ظرف مدت دو ماه پرداخت شد.

کتاب «ناگرا» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد/ خاطرات خبرنگار جنگ از حضور در منطقه عملیاتی پاوه

مراسم رونمایی از کتاب «ناگرا» خاطرات خبرنگار جنگ مجید جیران پور خامنه به نویسندگی زهره میرباقری، در آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان با حضور نویسنده، راوی کتاب و رئیس باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

مجید جیران پور خامنه راوی کتاب «ناگرا» ضمن تشکر از برگزاری این مراسم در سخنانی گفت: من قبل از اینکه وارد عرصه خبر شوم، فکر نمی‌کردم روزی خبرنگار شوم. قبل از انقلاب درگیر فعالیت‌های سیاسی بودم؛ سپس فرصتی پیش آمد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم و از آنجا هم فعالیت‌های سیاسی را دنبال کردم. یک بار با برخی دوستان مقابل سفارت ایران تحصن کردیم و از آنجا ما را به زندان واشنگتن بردند.

تشریح برنامه های هفته ملی کودک/فاضل نظری: سینمای کودک نیاز به اتاق فکر عملیاتی دارد

نشست خبری هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک برگزار شد.در این مراسم،فاضل نظری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امسال شعار هفته ملی کودک را با عنوان «آینده را باید ساخت» انتخاب کردیم. سال گذشته هم همین شعار برای هفته ملی کودک بود و احتمالا سال آینده هم همین شعار را انتخاب خواهیم کرد و این به دلیل اهمیت شعار است.

مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی هفته کتاب منصوب شد

در متن حکم انتصاب مرتضی بریری مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آمده است: تعامل سازنده با سازمان ها، نهادها، تشکل ها و مخاطبان حوزه کتاب و اطلاع رسانی برنامه های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نیازمند برنامه ریزی هدفمند در امور ارتباطی و رسانه ای است.

اعضای هیئت علمی جایزه کتاب سال منصوب شدند

رسول جعفریان، احمد نقیب‌زاده، سید مهدی حسینی، اسماعیل بنی اردلان، محمدجواد مرادی‌نیا، رضا اکبری، حسین میرزایی، نیکنام حسینی‌پور، جواد محقق، محمود کمره‌ای، فریبرز خسروی، مریم حسینی، حجت الاسلام و المسلمین رضا مختاری و محمدرضا شمس اردکانی به عنوان اعضای هیئت علمی سی‌و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.

«حال خوش خواندن» باز هم شعار هفته کتاب شد

بنا بر تصمیم شورای سیاست گذاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، «حال خوش خواندن» برای دومین بار به عنوان شعار هفته کتاب انتخاب شد.

نمایشگاه کتاب باکو افتتاح شد

ششمین دوره نمایشگاه کتاب باکو، با حضور وزیر فرهنگ و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و مسئولان غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افتتاح شد.ششمین دوره نمایشگاه کتاب باکو در یک سالن ورزشی کوچک در مرکز شهر با تعداد ۹۲ غرفه برپا شده است. ۱۲ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، هندوستان، فرانسه، ایتالیا، مصر، روسیه، ترکیه، قزاقستان، آمریکا و سوریه یا به صورت مستقیم و یا به شکل نمایندگی ناشران در نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/ 

 

 

 

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار