حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت طرح تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان، گفت: اینکه اصلاح‌طلبان به سمت تحریم و عدم‌مشارکت انتخابات گرایش پیدا کردند، مصداقی برای این مثل است که می‌گوید «دیگی که برای ما نمی‌جوشد بهتر است برای هیچ کس نجوشد» یعنی چون احساس می‌کنند مردم به آن‌ها اقبالی ندارند، معتقدند بهتر است اصلاً مردم در انتخابات شرکت نکنند. درحالی که قطعاً این موضوع بهانه‌جویی و نوعی قانون‌گریزی آشکار است، زیرا شورای نگهبان براساس معیار‌های قانونی، صلاحیت افراد را مدنظر قرار می‌دهد و زمانی که صلاحیت فردی اخذ نمی‌شود قطعاً پرونده یا سوابق امنیتی دارد، اما عده‌ای معتقدند که قانون باید چشمش را روی سوابق یا عدم‌صلاحیت آن‌ها ببندد، امری که بیش از پیش ثابت می‌کند این جریان همان طور که در فتنه ۸۸ قانون‌گریز بود الان هم قانون را تنها در مواردی قبول دارد که به نفعشان باشد. بنابراین بحث نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان هم بهانه‌ای بیش نیست.

فرار رو به جلوی اصلاح‌طلبان تندرو با طرح تحریم انتخابات و مشارکت مشروط

صادق زیباکلام یکی از افراد مطرح جریان اصلاحات با اظهارنظر خود این فرضیه را تأیید و در این زمینه ابراز عقیده کرده است که «در انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح‌طلبان بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان خود را از دست خواهند داد. با توجه به شرایط فعلی، آن بدنه اجتماعی‌ که در صورت رفتن به پای صندوق رأی، به اصلاح‌طلبان رای می‌دهد، مشارکتی نخواهد کرد. بنابراین نامزدهای اصولگرایان اعم از تندرو، کندرو و میانه‌رو در تهران و سایر استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه بزرگ، با آرای خیلی کمی وارد مجلس یازدهم خواهند شد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در عین حال تاکید کرده است که «خودش قطعاً پای صندوق رای خواهد رفت.»؛ هرچند گفته که روحانی در یک سال گذشته "بلای عظیمی" بر سر ۲۴ میلیون رای‌دهنده خودش آورده است، مجلس دهم و به ویژه فراکسیون امید نیز عملکرد بی‌رمقی داشته است، لذا نمی‌توان مردم را همان مردم سال ۹۴ و ۹۶ فرض کرد.»


بیشتر بخوانید: مرعشی گزینه مناسبی برای ریاست ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان است/ ضرورت دیدار جامعه روحانیت با مجمع روحانیون ضرورت/ مشکل اصلاح طلبان حزب اتحاد ملت است

وجه تشابه برخی اصلاحات در ایده تحریم انتخابات با ضدانقلاب چیست؟

ناگفته نماند که اصلاح‌طلبانی که طرح تحریم انتخابات را مطرح می‌کنند، تنها نیستند و افرادی نظیر رضا پهلوی، مسیح علینژاد، سلطنت‌طلبان و سران منافقین نیز مردم را به عدم‌شرکت در انتخابات به سبب زمین‌گیر کردن نظام جمهوری اسلامی ایران تشویق می‌کنند. حال این سوال مطرح می‌شود که به راستی وجه تشابه این معدود اصلاح‌طلبان با افرادی که نام آنها در بالا آمده است، چیست که علیرغم دانستن مزیت مشارکت بالای مردم در انتخابات برای کشور، بر طبل عدم‌حضور مردم در انتخابات می‌کوبند؟

«تحریم انتخابات» ایده ضد انقلاب در بیان اصلاح طلبان

حمیدرضا ترقی فعال اصولگرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفته است: منافقین، ضدانقلاب‌ها و افراد خارج از کشور همگی در نظرسنجی‌های خود افت موقعیت اصلاح‌طلبان را پیش‌بینی کرده‌‌اند، از همین رو جریان اصلاحات با این‌ها صدا شدند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، زیرا قطعاً نه گفتن مردم به اصلاح‌طلبان، طرفداران غرب و کسانی که تن به سازش با غرب می‌دهند در اصل موقعیت و جایگاه اپوزوسیون را در داخل کشور تضعیف کرده است و قدرت را از دست آن‌ها می‌گیرد. بنابراین چون جریان اصلاحات مورد حمایت همیشگی آن‌ها است، عدم رای آوردن آنها در انتخابات برای آنها هم شکست تلقی می‌شود.

موارد مطرح‌شده بیش از هرچیز ثابت می‌کند عده‌ای خود را در جریان اصلاحات جا زده‌اند و با پوشش اصلاح‌طلبی مواضع و حرف‌های منافقین و ضدانقلاب را در داخل کشور بیان می‌کنند. در این شرایط، بیش و پیش از هرکس خود اصلاح‌طلبان باید به این موضوع واکنش نشان دهند و با مخالفت خود، خط خود را از آنها جدا کنند تا این افراد نتوانند با در پوشش اصلاح‌طلبی، مواضع ضدانقلاب را بیان کنند.

گزارش از فاطمه تورانلو

انتهای پیام/