مبارزه یک استرالیایی برای درج نام فلسطین در گذرنامه‌اش

یک استرالیایی که دولت این کشور محل ولادت وی با عنوان «یافا در فلسطین» را از گذرنامه‌اش حذف کرده بود، با شکایت و اعتراض موفق شد بار دیگر نام فلسطین را به عنوان محل ولادت خود ثبت کند.

مبارزه یک استرالیایی برای درج نام فلسطین در گذرنامه‌اشبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تلاش «ابرهارد فرانک» یک استرالیایی که نام فلسطین از اسناد سجّلی او حذف شده بود، به ثمر نشست و موفق شد نام فلسطین را به گذرنامه خود بازگرداند.

فرانک که در سال ۱۹۴۰ (قبل از اشغال فلسطین به دست رژیم صهیونیستی) در «یافا» فلسطین، از پدر و مادری آلمانی به دنیا آمد در سال ۱۹۵۲ تابعیت استرالیا گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی ۲۱»، وی در سال گذشته برای تمدید گذرنامه خود به مرکز مربوطه مراجعه کرد و ناگهان دید عبارت «یافا فلسطین» در برابر محل تولد برداشته شده و عبارت «نامشخص» جایگزین آن شده است.

فرانک در پی این موضوع رسما شکایت و تمام اسناد قبلی‌اش که در آنها نام فلسطین درج شده بود، جمع آوری کرد. وی به این قانع نشد که دولت استرالیا تنها رژیم اشغالگر اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و شکایت خود را به کمیته حقوق بشر ارائه داد.

کمیته مذکور تلاش کرد میان وی و وزارت امور خارجه و تجارت میانجی‌گری کند و فرانک در این میانجی‌گری پیشنهاد داد در محل تولد وی نوشته شود «فلسطین، تحت قیمومیت بریتانیا» اما وزارت امور خارجه استرالیا به دلیل اینکه دولت این کشور دولت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد با این پیشنهاد مخالفت کرد و قضیه به دادگاه فدرال رفت.

بر اساس این گزارش، به فرانک هیچ جبران خسارتی پرداخت نشد اما وی موفق شود مکان ولادتش را در اسناد رسمی به «یافا، فلسطین تحت قیمومیت انگیس» تغییر دهد.

در کتاب «آژانس یهود» نوشته «محمد عبد‌الرووف» سلیم آمده است، در ۱۹ آوریل ۱۹۲۰، اجلاس «سن‌ریمو» برگزار شد و در آن شورای عالی متفقین تصمیم گرفت که فلسطین را زیر قیمومت انگلیس قرار دهد.مصوبه شورای عالی متفقین متضمن مفاد اعلامیه «بالفور» در مورد تاسیس «موطنی ملی» برای یهودی‌ها در فلسطین بود، اعلامیه‌ای که مقدمه تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی بود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.