مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور؛

ایجاد ۱۵۸ شهرک گلخانه‌ای در کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: ۱۵۸ شهرک گلخانه‌ای در کشور ایجاد شده است که با برنامه‌ریزی انجام شده این تعداد به ۲۰۰ شهرک افزایش خواهد یافت.

ایجاد ۱۵۸ شهرک گلخانه‌ای در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: براساس مطالعات انجام شده ۲۷۳ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی مناسب ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است که سهم خراسان شمالی از این رقم ۲ هزار هکتار است.

منصوری افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی برای اقتصاد مقاومتی، برنامه گسترده‌ای برای رونق تولید در حوزه کشت‌های گلخانه ای، آبزی پروری و توسعه مجتمع‌های دام و طیور دارد.

او گفت: بیشترین تمرکز این شرکت در دو حوزه گلخانه‌ای و آبزی پروری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: عرصه‌های کشاورزی که در اختیار این شرکت قرار گرفته حدود ۵۰ هزار هکتار است که با فراخوان‌های انجام شده، تلاش می‌شود سرمایه گذاران بیشتری را در این حوزه جذب کنیم.

او اظهارداشت: علی رغم تحریم ها، استقبال سرمایه گذاران در زمینه ایجاد گلخانه‌ها و مجتمع‌های شیلات بسیار خوب بوده که در این راستا، پارسال ۶ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی را به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار کردیم.

منصوری گفت: صدور مجوز برای سرمایه گذاری در اراضی کشاورزی این شرکت تنها در یک روز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه‌ها در نظر گرفته شده که این میزان تسهیلات تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال هم قابل افزایش است.

او سود بانکی این تسهیلات را ۸ درصد دانست و گفت: این میزان تسهیلات برای کسانی که در مناطق محروم و کم برخوردار داده می‌شود.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی است.

این استان هم اکنون سه شهرک گلخانه‌ای دارد که ساخت مجتمع گلخانه‌ای امام رضا (ع) مانه و سملقان در مساحت ۳۳۵ هکتار و در سه فاز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ر

ایجاد شهرک گلخانه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.