رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان:

دریای عمان بارانی، مواج و متلاطم می‌شود/ شناورهای سبک و قایق های تفریحی از رفتن به دریا خودداری کنند

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز شنبه با رشد ابر‌های همرفتی در جنوب استان و وزش باد شدید، دریای عمان بارانی، مواج و متلاطم می‌شود.

دریای عمان بارانی، مواج و متلاطم می‌شودعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به صدور دومین اخطاریه دریایی این اداره کل و توصیه به خودداری از رفتن به دریای عمان گفت: از روز شنبه با رشد ابر‌های همرفتی در جنوب استان و وزش باد شدید، دریای عمان بارانی، مواج و متلاطم می‌شود.

علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از روز شنبه با کشیده شدن سامانه همرفتی بر روی سواحل و دریای عمان، شرایط برای ریزش‌های رگباری، تندباد‌های شدید لحظه‌ای، تگرگ و صاعقه در این مناطق وجود دارد.

او  با بیان اینکه امشب نیز شرایط برای رشد ابر‌های جوشی و فعالیت سامانه در سواحل و دریا مهیاست، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در دریای عمان از شنبه تا دوشنبه بین یک تا دو متر افزایش یابد و دریا مواج و طوفانی شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جهت وزش باد شدید بر روی دریاشرقی تا جنوب شرقی خواهد بود.

ملاشاهی با بیان اینکه شرایط پیش رو احتمال اختلال در تردد دریایی را به شدت افزایش می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود تا روز دوشنبه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی کوچک در دریای عمان اجتناب شود.

انتهای پیام/ع

بارش باران در جنوب سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار