مدیرکل امور روستایی استانداری فارس گفت: باید نگاه مسئولان به اقتصاد و معیشت و تولید شتاب بیشتری بخشیده شود.

گام موثری در معیشت و اشتغال برداشته شود/بیش از ۱۱ هزار کیلومتر داه در فارس وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی استانداری فارس ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: در طول دهه‌های اخیر به دلیل سیاست‌هایی که به درستی اتخاذ نشد تولید کاهش داشت، اما در چند سال اخیر با تمهیدات لازم، شاهد کند شدن مهاجرت هستیم.

او افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، نگاه مسئولان این بوده که به اقتصاد، معیشت و تولید شتاب بیشتری بخشیده شود.

پاک فطرت افزود: پارسال بالغ بر ۳۸۰ میلیاردتومان با ارائه ۴ هزار طرح اشتغال زایی در اختیار روستاییان قرار گرفت که جمعا بالغ بر ۲۰ هزار شغل ایجاد شد که هم در کاهش بیکاری و هم توسعه پایدار روستاها تاثیر داشته است.

او اضافه کرد: در پارسال ۸۰ میلیارد تومان از سوی بانک ها برای اشتغال و تولید اختصاص داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ‌طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری فارس با بیان اینکه با توجه به تلاش دولت، بیشترین میزان کمک را به دهیاری‌ها داشته ایم، تصریح کرد: پارسال ۱۶۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

او افزود: قبل از انقلاب راه آسفالت روستایی وجود نداشت ولی اکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در فارس وجود دارد.

انتهای پیام/م

دیدار نماینده ولی‌فقیه در فارس با برخی مدیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.