یکی از عوامل رشد انسان مطالعه کتاب است/ لزوم دقت در انتخاب کتاب

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم دقت در انتخاب کتاب گفت: کتاب مضر همچون غذای ناسالم انسان را مسموم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گفت: یکی از عواملی که باعث رشد و نشاط روح و فکر انسان می‌شود مطالعه و کتاب‌خوانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی افزود: همان‌گونه که جسم انسان نیازمند تغذیه کردن است فکر و روح ما هم نیاز به تغذیه دارد و تغذیه فکر و روح مطالعه و کتاب‌خوانی است.

او با اشاره به این‌که کتاب‌خوانی باعث لطافت بخشیدن به فکر و روح می‌شود اظهار کرد: کتاب‌خوانی و مطالعه کردن باعث روشن شدن افکار انسان‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: همان‌طور که برای تهیه غذای جسم دقت داریم که سالم و بهداشتی باشد در کتاب‌خوانی هم باید همین‌قدر حساس باشیم و کتابی را انتخاب کنیم که باعث نشاط بخشیدن و رشد روح شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه کتاب باعث بالندگی انسان‌ها می‌شود گفت: در انتخاب کتاب باید حساس عمل کرد، چون کتاب مضر همانند غذای مسموم است.

او افزود: در مطالعه کردن برنامه‌ریزی داشته باشید، چون به‌صورت فله‌ای مطالعه کردن افراد را به‌جایی نمی‌رساند و به‌صورت موضوعی باید مطالعه کرد؛ زیرا موضوعی مطالعه کردن کتاب باعث قوی شدن پایه‌های فکری و شبهات ذهنی را رفع می‌کند.

انتهای پیام/ ر

لزوم دقت در انتخاب کتاب

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.