جنجال در پروژه تحقیقات میدانی گوگل

گوگل پروژه تحقیقات میدانی خود را به دلیل اسکن غیرقانونی چهره هزاران فرد بی‌خانمان تا اطلاع ثانویه به حالت تعلیق درآورد.

جنجال در تحقیقات میدانی گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که کمتر از دو هفته به زمان معرفی و عرضه رسمی گوشی پرچمدار پیکسل ۴ بیشتر نمانده است، گوگل بار دیگر با دردسری جدید مواجه شده، تازه‌ترین خبر‌های منتشر شده از شرکت گوگل حاکی از آن است که پروژه تحقیقات میدانی این شرکت به دلیل آنچه ابهام در هدف اسکن کردن چهره هزاران فرد بی‌خانمان در آمریکا اعلام شده، به حالت تعلیق درآمد.


بیشتر بخوانید: اضافه شدن قابلیت رزرو بلیت سینما به دستیار صوتی گوگل


بر طبق گزارش منتشر شده در روزنامه دیلی نیوز آمریکا، پیمانکاران گوگل با دادن پرداخت هزینه‌ای برابر ۵ دلار به افراد کم بضاعت و بی‌خانمان تصویر چهره آن‌ها را اسکن کرده و در پایگاه اطلاعاتی گوگل ذخیره می‌کردند. گوگل تصویر چهره صد‌ها هزار فرد بی‌خانمان در آمریکا را اسکن کرده است. این تصاویر در اختیار محققان شرکت‌‎های وابسته به گوگل قرار گرفته و آنها برای پروژه‌هایی نامشخص از داده‌های بدست‌آمده استفاده می‌کردند.

جنجال در پروژه تحقیقات میدانی گوگل

سوء استفاده احتمالی گوگل از تصویر چهره هزاران بی‌خانمان

گوگل پس از انتشار مقداری از اسناد این پروژه تحقیق میدانی نسبت به آن واکنش نشان داده و گفت: "مهندسان گوگل برای ارتقاء کمی و کیفی سیستم تشخیص چهره گوشی پیکسل ۴ به داده‌های عظیمی نیاز دارند از همین رو باید چهره هزاران نفر آنالیز و بررسی شود. از نتایخ این بررسی‌ها می‌تواند جزئیات چهره هزاران فرد را برای سیستم تشخیص چهره Pixel 4 تعریف کرد و امکان هک شدن و نفوذ آن را تا حد قابل توجهی کاهش داد."

جنجال در پروژه تحقیقات میدانی گوگل

سازمان‌های امنیتی آمریکا با اعمال فشار بر گوگل، پروژه تحقیقات میدانی این شرکت را متوقف کردند و از مردم خواستند با کنترل آرامش خود به کارشناسان و مسئولان امر اجازه تحقیق و جست و جوی بیشتر در این زمینه را بدهند. گوگل متعهد شده است با بررسی ابعاد غیرقانونی این پروژه به زودی نتایج آن را به کاربران اعلام می‌کند. البته این غول فناوری آمریکایی هنوز تعلیق همیشگی پروژه تحقیقات میدانی را تایید نکرده است و آن را منوط به نتیجه تحقیقات دانسته است. 

انتهای پیام/

گوگل تحقیقات میدان خود را به حالت تعلیق درآورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار