عسگری: بازیکنان بزرگی از مسابقات لیگ به تیم ملی رسیدند/ پس از کسب سهمیه، برای مدال المپیک برنامه ریزی می‌کنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: برگزاری لیگ همیشه به تیم ملی کمک کرده و بازیکنان مطرح تیم ملی، در لیگ خودشان را نشان داده اند.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو که برای تماشای بازی‌های لیگ در خانه تکواندو حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: خوشبختانه سطح مسابقات به نسبت سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و تیم‌های بیشتری در لیگ امسال حضور دارند و این می‌تواند به تکواندوی ایران کمک زیادی کند. با توجه به این که بازیکنان باتجربه‌تر در تیم‌های مختلف پخش شدند، پیش بینی می‌کنم شاهد لیگ جذاب و سطح بالایی باشیم. در حال حاضر بازی‌های هفته اول و دوم در حال پیگیری است و مسلما هر چقدر جلوتر برویم تیم‌ها بیشتر جا می‌افتند و عملکردشان بهتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تعداد تیم‌های حاضر در لیگ بیشتر شده است/ امسال لیگ باکیفیت تری خواهیم داشت


سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه عنوان کرد: به اعتقاد من لیگ همیشه به تیم ملی کمک کرده و بازیکنان مطرحی مانند آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده و میرهاشم حسینی و دیگر بازیکنانی که در حال حاضر در سطوح مختلف تیم ملی پا می‌زنند، از دل همین لیگ بیرون آمده اند. تمام بازیکنان در مسابقات لیگ عرق ریختند، تلاش و تمرین کردند و  به سطوح بالاتر رسیدند. در حال حاضر بازیکنان باانگیزه‌ای در لیگ پا می‌زنند و با افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، فرصت خوبی فراهم شده تا بازیکنان بیشتری درگیر مسابقات شوند و قطعا در پایان لیگ چهره‌های جدیدی معرفی خواهند شد.

او درباه مسابقات پیش روی تیم ملی گفت: مسابقات گرندپری آخرین فرصت برای کسب امتیاز است و بهترین‌های دنیا در این بازی‌ها حضور دارند و از آن جایی که ۲ مرحله دیگر از این بازی‌ها باقی مانده، تمامی تیم‌ها با دست پر در این مسابقات حاضر می‌شوند تا امتیازات لازم را کسب کنند و سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ بگیرند. البته مهم‌ترین مسابقات ما فینال گرندپری روسیه است که ۸۰ امتیاز دارد و  برای گرندپری بلغارستان بازیکنان را با آمادگی ۷۰، ۸۰ درصدی اعزام خواهیم کرد و فکر می‌کنم تکواندوکاران ما بتوانند امتیازات لازم را از مسابقات پیش رو کسب کنند.


بیشتر بخوانید: به اهدافمان در گرندپری ژاپن رسیدیم/ امیدوارم لیگ بازیکن سازی داشته باشیم


عسگری در خصوص شرایط تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: هنوز ۲ ایستگاه دیگر برای کسب سهمیه باقی مانده است و امیدوارم بازیکنانمان در  ۲ گرندپری پیش رو شرایط خوبی داشته باشند و بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند تا ۳ سهمیه المپیکی بگیریم. همچنین امیدوارم بانوان تکواندوکار ما در مسابقات قاره‌ای موفق شوند ۲ سهمیه بگیرند. پس از کسب سهمیه المپیک می‌توانیم برای مدال این مسابقات برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات فریبرز عسگری درباره هجدهمین دوره لیگ تکواندو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار