باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شمایلی جدید بروز می‌کند

راهپیمایی اربعین حسینی، به یکی از مشکلات بزرگ دشمنان مسلمانان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برای برخی تکان دهنده بود و برخی هم توجهی به آن نکردند. خبری که در رسانه‌ها و فضای مجازی حسابی سر و صدا کرده بود. موضوع انتشار خبری با این مضمون بود که بسیاری از اعراب در حال خرید ویلا در شمال ایران، حاشیه دریای خزر هستند. موضوع بالا گرفت و بسیاری از رسانه ها، اساتید دانشگاه و جامعه شناسان به تحلیل آن پرداختند. نکته قابل توجه نگرانی بود که از پس انتشار این به وجود آمد. در ادامه می‌توانید تصویر یکی از اخباری که در این باره در فضای مجازی منتشر شده را ببینید.

وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

ویلای شمال، بهانه جدید

استفاده از عباراتی مانند «هجوم اعراب» همان تکنیک اصلی برای ترساندن مردم بود؛ مردمی که پیش از این در تاریخ کشور با حمله اعراب به ایران میانه خوبی نداشتند. البته چندی بعد اعلام شد که چنین اتفاقی در ویلا‌های شمال نیفتاده است. سال گذشته در محرم ۹۷ خبری با مضمون راهپیمایی در عراق و آتش زدن سفارت ایران در این کشور، با هدف تخریب رابطه عرب و عجم اتفاق افتاد.


بیشتر بخوانید: وظیفه ما در محرم ۹۷ مقابله با اختلاف افکنی است/ ۱۰ بار سفارت ایران را آتش بزنند، اتحاد میان عراقی و ایرانی از بین نمی‌رود 


هر سال یک دعوای جدید!

نمی‌توان تصور کرد که خبر‌هایی از این دست، اتفاقی رخ داده است. درگیری‌های اخیر در عراق و راهپیمایی اعتراضی که باعث بسته شدن برخی مرز‌های ایران و عراق شد، نمونه دیگری برای جلوگیری از بروز یک اتفاق است. دشمنان اسلام راهپیمایی بزرگ اربعین را حرکت رو به عقب برای خود می‌بینند؛ چراکه دیگر نمی‌توانند تفرقه بیندازند و حکومت کنند. اربعین با اتحاد بین مسلمانان تمام حیله‌های دشمنان را به نابودی می‌کشاند.

وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

وقتی اربعین معادلات را بر هم می‌زند

البته مردم دنیا نیز با حضور پر شور خود در مراسم بزرگ اربعین مقابل دشمنی‌ها ایستادگی کرده اند. مردم مهربان عراق نیز با میزبانی مثال زدنی دهان تمام حیله گران را بستند. وقتی موضوع اعتراض عراقی‌ها در محرم ۹۷ مطرح بود و همه از احتمال کم شدن جمعیت در پیاده روی اربعین می‌گفتند، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان کارشناس مسائل سیاسی - مذهبی موضوعات جالبی مطرح کرد. او به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: حضرت امام خمینی (ره) محرم را ماه همدلی، وحدت و ایجاد انسجام بین ملت می‌دانستند و می‌فرمودند که هیچ عاملی مانند امام حسین (ع) قدرت ایجاد این همدلی را ندارد. طبیعتاً چنین عزاداری بزرگی به برکت سید الشهدا (ع) به بالاتر رفتن سطح مقاومت، قدرت مردم و روحیه گرفتن مردم منجر می‌شود. محرم را باید ماه اتحاد عمیق بین دل‌ها تلقی کرد.

وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

اهل سنت اختلاف افکنی‌ها را پس زدند

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد: «می‌بینید یک نفر خرج می‌دهد و دوست دارد که دیگران از طعام او میل کند؛ همدلی با شعر و حرف زدن درست نمی‌شود؛ هیچ درس اخلاقی عملاً نمی‌تواند نتیجه مطلوب در این حوزه ایجاد کند. رسیدن به فداکاری مردم نسبت به همدیگر با عظمت وجودی امام حسین (ع) محقق می‌شود. به این دلیل ماه محرم ماه همدلی است. شاید یکی از نکات بسیار مهم برای اربعین در این سال ها آمادگی برای مقابله با اختلاف افکنی است که دشمنان ما می‌خواهند بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند. دشمنان می‌خواهند میان دو ملت بزرگ عزادار امام حسین (ع) و محب ایشان دشمنی ایجاد بکنند. حدیث امروز محافظت کردن از این اتحاد میان عزاداران اباعبدالله حسین (ع) و مقابله با تفرقه افکنی است. قبلاً آمدند میان مسلمانان این تفرقه را ایجاد کنند. تکفیری‌ها و مزدوران را با نام داعشی‌ها آوردند که البته در این راه هم موفق نشدند. اهل سنت هم این اختلاف را پس زدند. حالا آمدند بین خود شیعیان اختلاف ایجاد کنند. طبیعتا محرم مانند سیلی این اختلافات را نابود کرد.»

وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

مدت هاست که دشمن روی تفرقه عرب و ایرانی کار می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: «حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، جنگ ایران و عراق که تمام بشود، دو ملت ایران و عراق حول حرم‌ها و عتبات با هم متحد می‌شوند و قدرتی ایجاد می‌کنند که دیگر به هیج چیز احتیاج ندارند. ایشان چهل سال پیش و در اوج درگیری میان دو کشور پیش بینی کردند که این دو ملت بعد از جنگ با هم متحد می‌شوند؛ ایشان فرمودند حرم اباعبدالله (ع) محور این اتحاد خواهد بود. دشمنان ما طبیعتا این اتحاد ایجاد شده که تجلی گاهش اربعین است را درک کردند و حالا در آستانه اربعین، می‌خواهند این وحدت را به هم بزنند. مدت هاست دارند روی این موضوع کار می‌کنند. اخیراً توانستند جلوه‌هایی از تفرقه را که جنبه شورشی و خیابانی داشت، نمایش دهند. من از عشایر خونگرم و مهربان عراقی و مردم فهیم و دلسوز عراق خبر دارم. آن‌ها به شدت با این حرکات مخالف هستند و خیلی از اتفاقات اخیر ناراحت شده اند. مدام پیغام می‌دهند که این کار‌ها برای چه انجام شده و اصلا دوست ندارند که اتحاد بسیار زیبا و قدرت آفرینی که بین ملت ایران و عراق ایجاد شده است، از بین برود. البته که من تردید ندارم، حیله دشمن عملی نمی‌شود؛ چراکه امتحان مقابله با تفرقه افکنی را ایرانیان و عرب‌ها در درگیری با داعش پس داده اند.»


بیشتر بخوانید: شرکت در مراسم اربعین ۹۸ برای زائران چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟


وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

این کارشناس دینی در پایان اضافه کرد: «سال هاست که میلیون‌ها غذا با امکانات مختلف را مردم خونگرم عراق، برای زائران حسینی فراهم می‌کنند؛ آیا میان زائران، ایرانی‌ها نیستند؟ آیا مردم عراق به بهترین شکل از ایرانی‌ها استقبال نمی‌کنند؟ چند میلیون زائر ایرانی هر سال راهی کربلا می‌شوند؟ مگر ایرانی‌ها متوجه این استقبال گرم مردم عراق نشده اند؟ البته که مردم ایران هم می‌دانند که چقدر مردم عراق خونگرم و مهربان هستند؛ بنابراین اتحاد میان دو ملت نباید از بین برود و با فهم بالای دو ملت این اتفاق نمی‌افتد.۱۰ بار دیگر سفارت ایران در بصره را آتش بزنند و خراب کنند، ایرانی‌ها باور نمی‌کنند که عراقی‌ها دشمنشان هستند؛ چراکه دو ملت بار‌ها در موقعیت‌های مختلف همدیگر را دیده اند. ایرانی‌ها دیده اند که عرب‌ها چگونه اشک می‌ریزند و از زائران اربعین خواهش می‌کنند که بگذارید ما پا‌های شما را ماساژ بدهیم؛ بگذارید ما شما را به خانه خودمان ببریم و از شما پذیرایی کنیم.»

وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

اربعین هر سال پرشورتر از سال قبل

اربعین ۹۷ با وجود آن هم تفرقه افکنی پرشورتر از هر سال برگزار شد. بی تردید اربعین ۹۸ هم با وجود درگیری‌ها در عراق و برنامه ریزی‌های رسانه‌های غربی دست کمی از سال گذشته نخواهد داشت. مشکلات اقتصادی نیز سال گذشته نتوانست جلوی این حرکت عظیم را بگیرد و امسال نیز اتفاقی نمی‌افتد. هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند دستگاه حسینی را مختل کند.

وقتی اربعین مرزهای کشورها را خراب می کند / نقاب دشمنی با امام حسین (ع) هر سال با شکلی جدید

انتهای پیام/

چرا کسی نمی‌تواند جلوی حرکت عظیم اربعین را بگیرد؟

 

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار